اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلوه‌های خدمت ماندگار ـ 3

تصفیه‌خانه مرکزی شهر صنعتی رشت احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهر صنعتی رشت گفت: اجرای مصوبه سفر دوم هیئت دولت در زمینه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب مرکزی شهر صنعتی رشت در دست اقدام است.

تصفیه‌خانه مرکزی شهر صنعتی رشت احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، میرشمس‌الدین مهدوی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت در پارک قدس این شهر، شرکت شهر صنعتی رشت را نخستین شهر صنعتی کشور در سال 1353 دانست که در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و پس از مراحل آماده‌سازی دوره بهره‌برداری آن از ابتدای سال 67 آغاز شد.

وی، فعالیت شرکت صنعتی رشت را طبق اساسنامه آن شامل خرید زمین، سرمایه‌گذاری برای تامین آب، برق، تلفن، فاضلاب و هرگونه خدمات عمومی شهری و اجتماعی، ایجاد راه‌های اصلی و فرعی، تقسیم زمین به قطعات کوچک، واگذاری آن به واحدهای صنعتی و حرفه‌ای و احداث ساختمان‌های مسکونی و عمومی عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه اکنون شهر صنعتی رشت دارای بیش از 333 واحد صنعتی است، تصریح کرد: از این تعداد بالغ بر 173 واحد فعال و در حال تولید بوده و 15 واحد فعال خدماتی و بانکی، 41 واحد غیرفعال و بقیه در حال ساخت و ساز و اجرای عملیات ساختمانی و نصب ماشین‌آلات و یا راه‌اندازی دوباره هستند.

وی، با اشاره به اینکه از تعداد واحدهای موجود بیش از 150 واحد در سنوات اخیر جذب شهر صنعتی رشت شده‌اند، ابراز کرد: نسبت به خلع‌ ید واحدهای صنعتی اقدام شده و پس از اتمام مراحل قانونی هر کدام نسبت به واگذاری آن به افراد ذی‌صلاح برای سرمایه‌گذاری اقدام می‌شود.

مهدوی، شهر صنعتی رشت را به دلیل برخورداری از امکانات بالفعل و بالقوه و شرایط بسیار مطلوب آماده جذب سرمایه‌گذاران دانست و اذعان کرد: شهر صنعتی رشت با داشتن مزیت‌های ویژه نظیر برنامه‌ریزی برای استحصال بیش از 450 لیتر در ثانیه آب، تامین بالغ بر 400 مگاوات برق، گاز و خطوط تلفن، عبور از راه‌آهن و جاده آسفالته ترانزیتی از مجاورت شهر صنعتی، سیستم جمع‌آوری فاضلاب و... بسترهای مناسب جذب سرمایه‌گذاری برای صنایع کوچک و بزرگ را آماده کرده است.

وی، مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در شهر صنعتی رشت را جاده دسترسی نامید و ابراز کرد: هم‌اکنون جاده حاشیه کانال آب‌بر که جاده دسترسی شهر صنعتی رشت است ترمیم، آسفالت و آماده‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی رشت، تامین برق و آب مورد نیاز را از مهم‌ترین پروژه‌های این شهر صنعتی عنوان کرد و افزود: سیستم ارتباطی شهر صنعتی رشت نیز توسعه یافته و با توجه به اینکه در گذشته از نظر واگذاری خطوط تلفن به واحدهای صنعتی محدودیت‌هایی وجود داشت با اقدام‌های انجام شده امکان واگذاری خطوط تلفن به واحدهای صنعتی به میزان مورد تقاضا امکانپذیر شده است.

وی، سیستم تصفیه مرکزی فاضلاب شهر صنعتی رشت را از دیگر اقدام‌های مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با درج فراخوان و انتخاب مشاور مراحل مطالعاتی نخست و دوم و اجرای طرح تصفیه‌خانه در دست اقدام است.

مهدوی یادآور شد: با توجه به حجم بالای سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب، شرکت شهر صنعتی رشت به دنبال تامین اعتبارات لازم بوده و این موضوع در سفر دوم هیئت دولت به گیلان مطرح و مصوب شده و قرار بود بودجه مورد نیاز از محل درآمدهای تخصصی سفر دوم هیئت دولت تامین شود که همچنان برای اجرایی شدن مصوبه مذکور پیگیری‌های لازم از طریق این شرکت در جلسات ستاد معین استان در دست اقدام است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول