اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان‌شرقی خبر داد

پیشرفت 75 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب بناب

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تصفیه‌خانه بناب بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در صورت اختصاص اعتبارات لازم این تصفیه‌خانه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

پیشرفت 75 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا پوررجب صبح امروز در برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از طرح‌ها، تاسیسات و طرح‌های در دست اقدام شرکت و همچنین از عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب بناب و پروژه‌های بهسازی لرزه‌ای تبریز اظهار کرد: عملیات مقاوم‌سازی لرزه‌ای ساختمان ستادی شرکت با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال و عملیات مقاوم‌سازی مخزن "سرخاب" نیز بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال با جدیت در حال اجرا است و امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم به زودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بناب گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بناب در 1.5 کیلومتری محدوده توسعه شهر واقع شده و مساحت آن در حدود 4 هکتار است.

پوررجب سپس به مزیت‌های اجرای سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بناب اشاره کرد و گفت: سیستم تصفیه فاضلاب بناب از نوع سیستم USBF شکل اصلاح شده فرآیند لجن فعال است که در یک منطقه آنوکسیک و یک زلال‌ساز با بستر لجن رو به بالا ترکیب شده و در یک بیوراکتور یکپارچه گردهم آمده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی افزود: در تکنولوژی USBF سه الگوی جدید، فیلتراسیون جریان رو به بالا با بستر لجن، غلظت بالای لجن و انجام تمام فرآیندها در یک راکتور از دیگر مزیت‌های این سیستم است که برای افزایش راندمان و کاهش هزینه‌ها با هم ترکیب کرده است.

وی در ادامه افزود: این تصفیه‌خانه در دو مدول طراحی شده که مدول اول آن برای جمعیتی حدود 85 هزار نفر در نظر گرفته شده و هم‌اکنون در حال احداث بوده و مدول دوم آن حدود 170 هزار نفر را زیرپوشش قرار خواهد داد.

پوررجب همچنین به هزینه‌های ریالی و درصد پیشرفت فیزیکی طرح تصفیه فاضلاب بناب اشاره کرد و گفت: کل هزینه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب بناب هم در بخش تجهیزات و هم در بخش ابنیه حدود 86 میلیارد ریال بوده که تاکنون مبلغ 43 میلیارد ریال هزینه شده و برای سال‌جاری نیز مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: این تصفیه‌خانه بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی کل پروژه را داشته و امیدواریم با اختصاص به موقع اعتبارات لازم تصفیه‌خانه فاضلاب بناب تا پایان سال‌جاری در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول