اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای همدان خبر داد

اختصاص 15 میلیارد تومان به تصفیه‌خانه همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: 15 میلیارد تومان در قالب پروژه‌های مهر ماندگار به تصفیه‌خانه همدان اختصاص می‌یابد که امیدواریم این پروژه در شش ماه نخست سال به بهره‌برداری برسد.

اختصاص 15 میلیارد تومان به تصفیه‌خانه همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی عزالدین صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه‌جویی، چالش کنونی آب در جهان را واقعیتی انکارناپذیر عنوان کرد و اظهار داشت: امروز آب به عنوان یک منبع حیاتی در جهان است که با توجه به محدودیت‌های آن در سطح جهان مردم را هم در زیست‌محیطی و هم به شکل معیشتی دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه دولت‌ها باید چاره‌ای برای کم‌آبی مردم داشته باشند، افزود: همه عامل‌های انرژی در جهان جایگزین دارند اما در بخش آب خلاف این امر وجود دارد و این بزرگ‌ترین ضربه است که هم کشورهای جهان پیشرفته و هم کشورهای جهان سوم را دچار مشکل می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه میزان بارندگی یک سوم آب مصرفی است، تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده این است که این ماده حیاتی روز به روز به بحران نزدیک‌تر است.

وی سرانه هر متر مکعب برای هر نفر را 250 لیتر دانست و خاطرنشان کرد: یکی از استراتژی‌های مصرف بهینه آب، تفکیک کنتور مجتمع‌های مسکونی است که بدین طریق حقی از کسی نیز ضایع نمی‌شود.

عزالدین با اشاره به اصلاح شبکه آبفا اضافه کرد: ما پیش‌بینی کردیم در سال 250 کیلومتر اصلاح شبکه داشته باشیم اما به علت نبود منابع مالی، تنها 50 کیلومتر اصلاح شبکه داریم.

 * مطالبات شرکت آبفای همدان 3 میلیارد و 300 میلیون تومان است

وی مطالبات شرکت آبفای همدان را 3 میلیارد و 300 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به مشکلات ترافیکی سطح شهر از مردم درخواست می‌کنیم که پرداخت غیرحضوری قبوض داشته باشند، چرا که آمار همدان نسبت به سایر استان‌ها در پرداخت غیرحضوری کمتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان در ادامه با اشاره به پروژه تصفیه‌خانه شهر همدان و بهار اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع مالی قرار است که در قالب پروژه‌های مهر ماندگار 15 میلیارد تومان به تصفیه‌خانه همدان اختصاص یابد، که در این صورت امیدواریم این پروژه در شش ماه نخست سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون 40 درصد شبکه‌های فاضلاب به شبکه‌های تصفیه‌خانه متصل شده است، گفت: این پروژه را مجهزترین پروژه در سطح کشور است که پیش‌بینی می‌شود تا تکمیل شدن آن 50 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شود.

عزالدین با اشاره به اینکه مصرف آب در همدان در سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است، افزود: مصرف آب نسبت به سنوات گذشته سه درصد کاهش یافته که به نوعی تأثیر هدفمندی یارانه‌هاست اما هدفمندی در ایجاد درآمد برای شرکت‌های آب و فاضلاب تأثیری نداشته است.

 *30 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ شبکه آبفا در مسکن‌ مهر نیاز است

وی عنوان کرد: اجرای تصفیه‌خانه‌های شهرستان‌های همدان ـ بهار، اسدآباد، تویسرکان و رزن را پیگیری می‌کنیم که امیدواریم امسال تمام شود و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به تأمین تمام زیرساخت‌های آبرسانی به مساکن مهر اذعان داشت: در مجموع 30 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های شبکه آب و فاضلاب مسکن‌های مهر مورد نیاز است که قرار است 11 میلیارد تومان از منابع داخلی، 3 میلیارد تومان از منابع ملی و 3 میلیارد تومان نیز از منابع استانی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه منابع سطحی جوابگوی نیاز مردم نیست، خاطرنشان کرد: ما مجبوریم به چاه‌ها متصل شویم، اما با این وجود 75 درصد آب مصرفی همدان از سد تأمین می‌شود و تنها 25 درصد از چاه‌ها کمک گرفته می‌شود.

عزالدین در پایان سخنانش بر عدم قطعی آب در تابستان امسال تأکید کرد و گفت: امسال در همدان با توجه به صرفه‌جویی‌های همدان قطعاً قطعی نداریم و از این بابت همشهریان هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول