اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی:

7 تصفیه‌خانه فاضلاب در آذربایجان‌غربی بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در آذربایجان‌غربی در دست بهره‌برداری است.

7 تصفیه‌خانه فاضلاب در آذربایجان‌غربی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مجید آقازاده ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی تشکیل شد، اظهار داشت: از 10 تصفیه‌خانه فاضلاب در دست اجرا و بهره‌برداری استان هفت تصفیه‌خانه در حال بهره‌برداری بوده و سه تصفیه‌خانه فاضلاب در شرف انجام عملیات عمرانی است.

وی از توسعه دو تصفیه‌خانه در استان خبر داد و افزود: مدول دو و سه تصفیه‌خانه خوی و مدول دو تصفیه‌خانه ارومیه در دست توسعه هستند.

آقازاده با اشاره به تعداد آزمایشگاه‌های فعال در این زمینه تصریح کرد: شش آزمایشگاه فعال در بحث فاضلاب در استان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 18 هزار و 482 فقره انشعاب فاضلاب در استان واگذار شده است، خاطرنشان کرد: با واگذاری این انشعاب‌ها 309 هزار انشعاب فاضلاب در استان وجود دارد که یک میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت شهری استان را زیر پوشش برده‌ایم.

افزایش 12 درصدی آب مصرفی مساجد آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: پس از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها شاهد افزایش 12 درصدی میزان مصرف آب در مساجد آذربایجان‌غربی هستیم.

آقازاده اظهار داشت: یک هزار و 105 مسجد در آذربایجان‌غربی وجود دارد که این مساجد یک میلیون و 500 هزار مترمکعب آب در یک ماه مصرف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه متوسط مصرف هر مسجد یک هزار و 110 مترمکعب در ماه است، تصریح کرد: استاندارد میزان مصرف هر مسجد در ماه 25 مترمکعب است.

آقازاده با بیان اینکه تا سال 90 کمترین میزان هزینه آب‌بها را از مساجد استان دریافت می‌کردیم، افزود: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و با وجود کاهش 11 درصدی مصرف آب در بخش خانگی و غیرخانگی شاهد افزایش 12 درصدی میزان مصرف آب مساجد استان هستیم.

 98.9 درصد جمعیت شهری آذربایجان‌غربی زیرپوشش آب شرب هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی، 591 هزار انشعاب آب دارد و بر این اساس 98.9 درصد جمعیت شهری استان را زیر پوشش قرار داده است.

آقازاده جمعیت شهری استان را یک میلیون و 957 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد یک میلیون و 954 هزار نفر زیر پوشش این شرکت هستند.

وی با اشاره به منابع آبی موجود در استان تصریح کرد: آب شرب استان از منابع آبی و زیرزمینی تأمین می‌شود.

آقازاده منابع زیرزمینی استان را 235 حلقه چاه و 335 هزار مترمکعب مخزن آب اعلام کرد و گفت: طول شبکه توزیع آب استان چهار هزار و 243 کیلومتر است.

 انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول