اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه:

امکانات تنگه واشی با جمعیت گردشگران هم‏خوانی ندارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: امکانات زیرساختی موجود در تنگه واشی با جمعیت گردشگران هم‏خوانی ندارد.

امکانات تنگه واشی با جمعیت گردشگران هم‏خوانی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری عصر امروز در جلسه بحث و بررسی برای سامان‏دهی منطقه گردشگری تنگه واشی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در دو سال اخیر در این ارتباط اظهار کرد: موضوعات مطرح شده همواره حول دو محور سامان‏دهی وضع موجود با امکانات فعلی و ارائه برنامه‏های بلند مدت بوده است.

افشارنادری بیان کارد: سامان‏دهی تنگه واشی با مدیریت واحد امکان‏پذیر است و این منطقه تنها با جذب سرمایه‏گذار ساماندهی خواهد شد.

وی افزود: در سال‏های اخیر به منظور معرفی این منطقه گردشگری، تبلیغات خوبی صورت گرفته اما در زمینه امکانات زیرساختی اقدامات مؤثری انجام نشده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: طبق روال سالیان گذشته مادامی که بخش خصوصی و سرمایه‏گذار، اداره منطقه را بر عهده نگیرد، با نظارت بخشداری و با همکاری دهیاری و شورای روستا این منطقه اداره می‏شود.

وی ادامه داد: با سامان‏دهی این منطقه با مدیریت واحد قطعاً گام‏های مؤثرتری در راستای انجام فعالیت‏های فرهنگی صورت خواهد پذیرفت.

فرماندار شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: خیل عظیمی از گردشگران هنگام ورود به منطقه با نبود امکانات زیرساختی مناسب مواجه می‏شوند که این امر نیاز به ارائه راهکارهای مناسب و انجام اقدامات مؤثر با اعتبارات و امکانات موجود دارد.

وی ادامه داد: با واگذاری منطقه تنگه واشی به  بخش خصوصی و انجام سرمایه‏گذاری‏های لازم به صورت ریشه‏ای، بسیاری از مشکلات موجود رفع خواهد شد.

افشارنادری در ادامه خطاب به دستگاه‏های فرهنگی شهرستان فیروزکوه که متولی بخش فرهنگ هستند، گفت: دستگاه‏های که متولی فرهنگ هستند، باید گردشگرانی را که از این منطقه بازدید می‏کنند، به عنوان جامعه هدف خود به شمار آورند و طرح و برنامه‏های خود را در منطقه اجرایی کنند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: ممنوعیت اسکان گردشگران در شب در تنگه واشی با ساز و کار مشخص در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: با وجود ظرفیت‏های مناسب گردشگری کماکان این شهرستان فاقد اداره میراث فرهنگی است و این امر مسائل و تبعات خاص خود را برای شهرستان به دنبال دارد.

افشارنادری بیان کرد: ساماندهی منطقه تنگه واشی عزم جدی همه دستگاه‏ها را در سطح استانی و حتی کشوری می‏طلبد. 

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول