اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

شهر تاریخی بشرویه آماده استقبال از مسافران و گردشگران است

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه از آمادگی این شهرستان برای استقبال از مسافران در تعطیلات تابستان خبر داد.

شهر تاریخی بشرویه آماده استقبال از مسافران و گردشگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری بشرویه، غلامرضا پورسلطان در ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی بشرویه اظهار کرد: نوروز امسال سفرهای داخلی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش میزان گذر مسافر و زائر از محورهای مواصلاتی شهرستان بشرویه در نوروز 91 گفت: در ایام نوروز 865 هزار نفر مسافر و گردشگر از بشرویه گذر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 20 درصد افزایش داشته است.

فرماندار بشرویه افزود: در نوروز امسال تسهیلات و امکانات مناسبی از سوی مدارس و اقامتگاه‌های موقت ادارات، نهادها و هیئت‌های مذهبی به مسافران داده شده است.

پورسلطان با پیش‌بینی افزایش چشمگیر سفرها در نیمه دوم تیرماه تا اوایل ماه مبارک رمضان آینده از مسئولان مربوطه خواست تا آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران و گردشگران تابستانی را داشته باشند.

وی از نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری هم خواست با توجه به غنای آثار باستانی و تاریخی شهرستان بشرویه زمینه استفاده مسافران و گردشگران را از جاذبه‌های تاریخی شهر بشرویه فراهم آورند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر ستاد سفرهای دائمی بشرویه نیز در این جلسه گفت: با توجه به آماده‌سازی بناهای تاریخی و باستانی برای جذب گردشگر در تابستان امسال برنامه تور دو ساعته گردشگری در بافت محلی پیش‌بینی شده است.

محمد اتفاقی آماده‌سازی اماکن اسکان موقت از جمله بوستان‌های داخل شهر، بقاع متبرکه و امامزادگان محمدبن اصغر (ع) و امامزاده بی بی نجمه خاتون (س) و پنج کلاس درس در مدارس آموزش و پرورش را از برنامه‌های این ستاد برای پذیرایی از مسافران برشمرد و از سایر دستگاه‌های مربوطه خواست تا با دبیرخانه ستاد همکاری بیشتری داشته باشند.

در ادامه این نشست رضا روح‌بخش معاون شهرداری بشرویه هم از آماده‌سازی اقامتگاه‌های بوستان بیمارستان در حاشیه کمربندی برای توقف کوتاه‌مدت مسافران و مناسب‌سازی و نصب علائم راهنمای مسافر و گردشگر در معابر اصلی شهر خبر داد.

در این نشست اعضای ستاد بر اجرای طرح امداد تابستانی هلال احمر، بهینه‌سازی بافت قدیمی در مسیر معابر اصلی شهر، تامین روشنایی محل مجتمع رفاهی و نمازخانه امام‌رضا (ع) و تسریع در عملیات گازرسانی بشرویه به ارسک تأکید کردند.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول