اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان:

گردشگرانی که به زنجان سفر کنند 30 تا 120 دلار جایزه می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: گردشگرانی که از طریق تورهای مسافرتی به استان زنجان وارد شوند، 30 تا 120 دلار جایزه می‌گیرند.

گردشگرانی که به زنجان سفر کنند 30 تا 120 دلار جایزه می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل اجلی در کارگروه توسعه صادرات استان زنجان اظهار کرد: جایزه 30 تا 120 دلاری به منظور جذب گردشگر به استان زنجان است و شامل گردشگرانی می‌شود که از طریق تورهای مسافرتی وارد استان شوند.

وی با اشاره به برخی از عوامل موثر در زمینه توسعه گردشگری اضافه کرد: وجود زیرساخت‌های مناسب برای گردشگری، وجود جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد و وجود امکانات اقامتی ویژه برای مسافران از جمله مسائلی است که موجب افزایش ورود گردشگران به استان یا کشور خاصی می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه با اشاره به آماری از تعداد مسافران جابه‌جا شده در سال 2011، اضافه کرد: در این سال 980 میلیون نفر گردشگر در سطح بین‌الملل جابه‌جا شدند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد گردشگران جابه‌جا شده در سال2011، نسبت به سال قبل از آن دارای رشد چهار درصدی بوده است.

اجلی همچنین با اشاره به آماری از تعداد گردشگران جابه‌جا شده در سطح کشور اضافه کرد: در سال 86 بیش از 2 میلیون نفر گردشگر در کشور جا‌به‌جا شد که این تعداد در سال گذشته به بیش از 3 میلیون نفر رسید.

وی همچنین درآمد کشور حاصل از گردشگری در سال گذشته را 5.5 میلیون دلار اعلام کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه با اشاره به وضعیت استان زنجان در زمینه گردشگری اضافه کرد: چند استان است که مقصد گردشگری آنها استان زنجان است و عمده گردشگران ورودی به استان زنجان از این استان‌ها هستند.

وی تهران، آذربایجان‌شرقی، البرز، اردبیل، آذربایجان‌غربی، قزوین، مازندران، همدان، گیلان و قم را از جمله استان‌هایی عنوان کرد که گردشگران آنها به استان زنجان وارد می‌شود.

اجلی اظهار کرد: با آمار به دست آمده بیشترین تعداد گردشگران به استان زنجان از تهران بوده است که این گردشگران شامل 31 درصد از مجموع گردشگران ورودی به استان زنجان است.

وی همچنین با اشاره به آماری در زمینه تعداد مسافرت گردشگران به استان زنجان افزود: با اطلاعات به دست آمده 50 درصد از گردشگران برای نخستین بار به استان زنجان وارد می‌شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه 20 درصد از گردشگران برای دومین بار به استان زنجان سفر کرده بودند، افزود: هشت درصد از گردشگران نیز برای سومین بار به استان زنجان سفر کرده بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه دو درصد از گردشگران ورودی به استان زنجان برای چهارمین بار به استان زنجان وارد شده بودند، اضافه کرد: 20 درصد از گردشگران نیز بیش از چهار بار به استان زنجان سفر کرده بودند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول