اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

زمینه حضور گردشگران خارجی در شیراز فراهم شود

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: از فرصت‌های گردشگری فارس باید به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند بهره برد و با فراهم‌کردن بسترهای لازم، زمینه مناسب برای حضور گردشگران خارجی را فراهم آورد.

زمینه حضور گردشگران خارجی در شیراز فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق‌عابدین در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز، با اشاره به موقعیت استثنایی و ممتاز کشورمان در جذب گردشگران دنیا، اظهار داشت: موضوعات جذب گردشگران در سراسر ایران به فراوانی یافت می‌شود.

وی با بیان این که بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، سهم ایران از گردشگری دنیا از 9 دهم درصد در سال 83 باید به 1.5 درصد در سال 1404 برسد که معادل 20 میلیون گردشگر می‌شود، افزود: سهم ایران از درآمد گردشگری جهانی از هفت دهم درصد در سال 83 باید به دو درصد در سال 1404رشد یابد که معادل سالانه حدود 25 میلیارد دلار ورودی درآمد از محل گردشگری است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که بر اساس گزارش سازمان‌های بین‌المللی گردشگری، جمهوری اسلامی ایران از نظر جاذبه‌های تاریخی و باستانی در رتبه دهم و از نظر جاذبه‌های طبیعی در رتبه پنجم جهان است، گفت: استان فارس با ثبت یک‌هزار و 832 اثر میراث فرهنگی، نخستین رتبه را در سراسر کشور به خود اختصاص داده است.

صادق‌عابدین با تاکید بر این که استان فارس ظرفیت جذب گردشگران را در حوزه‌های گوناگونی مانند مذهبی، فرهنگی، پزشکی و طبیعی دارد، تصریح کرد: فارس دیار زیبایی‌ها و سرزمین طبیعت چهارفصل و گوناگونی سنت‌ها و فرهنگ‌ها و زبان‌ها و اقوام است و باید از این ظرفیت بالا به بهترین شکل برای جلب گردشگران دنیا استفاده کنیم.

استاندار فارس صنعت جهانگردی را بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین صنعت دنیا برشمرد و با بیان این که برخی از کشورها، توریسم را منبع اصلی درآمد، اشتغال‌زایی، رشد بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌ها می‌دانند، اظهار داشت: از فرصت‌های گردشگری فارس باید به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند بهره برد و با فراهم‌کردن بسترهای لازم، زمینه مناسب برای حضور گردشگران خارجی را فراهم آورد.

وی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز را فرصت بروز و ظهور توانمندی‌ها و فراهم‌شدن امکان تبادل اندیشه و آرای فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه دانست و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه، زمینه‌های رشد صنعت گردشگری کشور را فراهم آورد و حرکتی جدی در راستای اعتلای استان پهناور فارس باشد.

صادق‌عابدین با بیان این که شیراز از گذشته‌های دور مامن اهل عرفان و میعاد اهل حکمت و معرفت بوده است، ابراز داشت: در روزگاری که رهبر معظم انقلاب ثروت و گنجینه ملی ایرانیان را انقلاب شعر خواندند، بی‌شک شیراز و فارس، معادن دیرینه در و گوهرند که گنجینه فرهنگ و ادب، شخصیت‌شان را پرورش داده است.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول