اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

11 درصد گردشگران خارجی از گمرک بیله‌سوار وارد می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 11 درصد گردشگران خارجی ورودی به کشورمان از گمرک بیله‌سوار وارد ایران اسلامی می‌شوند.

11 درصد گردشگران خارجی از گمرک بیله‌سوار وارد می‌شوند

بهروز ندایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: گمرک بیله‌سوار رتبه دوم کشوری را در پذیرش گردشگران خارجی دارد که سال به سال این ظرفیت و توانمندی افزایش می‌یابد.

وی با ارائه تعریفی از صنعت گردشگری و توریسم بر مبنای بین‌المللی خاطرنشان کرد: هر کس از شهر خود خارج شود و برای تفریح و کار غیرضرور به سایر نقاط سفر کند و 24 ساعت نیز در آن منطقه اقامت داشته باشد توریست و گردشگر خوانده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به عوامل متعدد حضور گسترده گردشگران و توریسم خارجی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر این حضور افزایش یافته ولی برخلاف ادعا‌ها تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها در موضوع گسترش و توسعه صنعت گردشگری تاثیر‌گذار بوده و در کنار آن باید گفت ارائه خدمات و سرویس‌های مطلوب نیز ذهنیت خوبی را در حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان اردبیل فراهم کرده است.

ندایی با رد این ادعا که بیش از 70 درصد مسافران و گردشگران ورودی به این استان گذری هستند، یادآور شد: ما اکثر مسافران گذری را در شهرهای شمالی کشورمان شاهد هستیم چراکه پذیرش اماکن اقامتی ما و پر بودن ظرفیت آنها حکایت از اقامت حداقل یک تا دو روز در شهر اردبیل، سرعین و سایر شهرهای استان اردبیل دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: استان اردبیل بعد از شهر مقدس مشهد بیشترین مراکز اقامتی را دارد به طوری که مدت اقامت مسافران در استان اردبیل در وضعیت فعلی به 2.2 روز رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عنوان کرد: ورود گردشگران به استان اردبیل و هزینه کرد آنها در حوزه تامین مایحتاج و غذا، تفریح، حمل و نقل، خرید سوغات و بسیاری از زمینه‌های دیگر در اقتصاد استان تاثیر‌گذار بوده که نباید در این زمینه محک و معیار در‌آمدزایی مستقیم باشد.

ندایی ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت اگر توان بخش گردشگری استان نبود ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌های بیکاری در این استان آزار‌دهنده بود که به یقین فعال بودن صنعت گردشگری در این استان اسباب اشتغال و کار‌آفرینی عده زیادی از هموطنانمان را به شکل مستقیم و غیر‌مستقیم فراهم آورده است.

وی در پایان وجود 225 هتل، هتل ـ آپارتمان و میهمان‌پذیر را در شهرهای مختلف استان اردبیل تصریح کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: در این زمینه آماده حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری هستیم تا این صنعت نیز در کنار بخش کشاورزی و خدمات و صنعت استان و شاید پیشرو‌تر از آنها توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول