اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ورزقان:

گردشگران گرفتار در جنگل نجات یافتند

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ورزقان گفت: با تلاش چهار ساعته امدادگران جمعیت هلال‌احمر ورزقان هشت گردشگر که در جنگل‌های ورزقان گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

گردشگران گرفتار در جنگل نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، علی غفاری بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام مرکز کنترل هماهنگی عملیات معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان مبنی بر گم شدن گردشگران در مناطق جنگلی هفت چشمه ورزقان، اکیب امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر ورزقان به همراه معاون فرماندار شهرستان ورزقان حوالی ساعت 22 شب با بهره‌گیری از دو دستگاه خودروی امدادی کمک دارو با تجهیزات و امکانات لازم به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: صعب‌العبور و جنگلی بودن مسیر و نیز واقع شدن در شب، نفوذ توده هوای باران‌زا و مه غلیظ در منطقه، کار عملیات و جستجو و نجات را با مشکل مواجه ساخته بود.

غفاری تصریح کرد: با این وجود امدادگران با تلاش چهار ساعته موفق شدند گردشگران را ردیابی و شناسایی کرده و به یک محل مناسب در جنگل انتقال دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ورزقان اضافه کرد: بعد از استقرار هشت نفر گردشگر گمشده در یک محل مناسب نسبت به توزیع مواد غذایی در بین نفرات اقدام صورت گرفت و پس از ریکاوری و بازیابی افراد گمشده نسبت به انتقال گردشگران به شهر ورزقان اقدام شد.

غفاری، خرابی ماشین، ناآشنا بودن گردشگران به محیط جنگل و فرارسیدن شب را عامل گم شدن گردشگران دانست و از همراهی و زحمات معاون فرماندار ورزقان در این عملیات تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول