اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه‌ قزوین:

ظلم‌های آمریکا و صهیونیسم در کشورهای اسلامی از نشانه‌های ظهور است

خبرگزاری فارس: مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه‌ استان قزوین گفت: ظلم‌های آمریکا، غرب و صهیونیسم در غزه، سوریه و عراق را می‌توان به عنوان نشانه‌های احتمالی ظهور در نظر گرفت، اما نباید زمان دقیقی برای ظهور مشخص کرد.

ظلم‌های آمریکا و صهیونیسم در کشورهای اسلامی از نشانه‌های ظهور است

محمدتقی بهبودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص ابعاد شخصیتی امام عصر اظهار کرد: امام زمان(عج) مانند همه امامان معصوم شخصیت چند بعدی دارد.

وی تصریح کرد: امامان معصوم در همه ابعاد شخصیتی و صفت‌های والای انسانی در بالاترین سطح قرار داشتند و امام زمان(عج) نیز مانند ائمه دیگر از چنین شرایطی برخوردار است، هر چند به خاطر غیبت هنوز شرایط برای نشان دادن ابعاد شخصیتی ایشان فراهم نشده است.

این مسئول ادامه داد: ابعاد شخصیتی امام زمان(عج) بعد از ظهور مشخص می‌شود و بعد از ظهور همه عالم در زمینه‌ علم، تقوا، شجاعت، فداکاری، ایثار و عطوفت پی به توانایی ایشان می‌برد.

بهبودی درباره راز گزینش امامان معصوم به مقام امامت خاطرنشان کرد: عقل بشر به طور کامل از درک گزینش امامان معصوم(ع) به مقام امامت ناتوان است، چرا که گزینش ائمه اطهار توسط خداوند متعال صورت گرفته است.

وی بیان کرد: حتی پیامبر(ص) نیز به میل خود نمی‌توانست امامان را انتخاب کند و اینکه در روز غدیر دست امام علی(ع) را بالا برد و ایشان را به عنوان جانشین بعد از خود معرفی کرد، این انتخاب پیغمبر(ص) نبود، بلکه انتخاب خداوند متعال بود و حضرت محمد (ص) فقط این مهم را ابلاغ کردند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تأکید کرد: خداوند متعال همه 12 امام معصوم را قبل از خلقت بشر انتخاب کرده بود، هرچند درک این موضوع برای عقل بشر بسیار سنگین است.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه‌ی استان قزوین در خصوص شرایط ظهور حضرت مهدی(عج) عنوان کرد: روایات متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد امام عصر وقتی ظهور می‌کند که دنیا را ظلم و ستم فرا گرفته باشد و امام زمان(عج) بعد از ظهور عدالت را در دنیا گسترش داده و ظلم و ستم را از بین می‌برد.

وی افزود: ظلم و ستمی که امروز در دنیا صورت می‌گیرد، می‌تواند، مصداق روایت‌هایی باشد که در خصوص شرایط دنیا در موقع ظهور امام زمان عنوان شده است، هرچند که امام صادق(ع) فرموده است: "کسانیکه برای ظهور زمان تعیین می‌کنند دروغ می‌گویند"، ولی شرایط فعلی دنیا را می‌توان به عنوان احتمال نزدیکی ظهور در نظر گرفت.

بهبودی در خصوص ظلم‌هایی که در حق مسلمان‌های کشورهای منطقه صورت می‌گیرد، تشریح کرد: امروز ظلم‌هایی که در حق یک میلیون و نیم مردم مسلمان غزه و حق مردم مسلمان افغانستان و عراق و سوریه می‌تواند به عنوان احتمال ظهور در نظر گرفته شود، هرچند به صورت قطع و یقین نمی‌توان بر آنها به عنوان نشانه ظهور تأکید کرد.

این مسئول اظهار کرد: یک برداشت انحرافی از ظهور صورت گرفته است که در آن برخی‌ها معتقدند دنیا باید به فساد کشیده شود تا زمینه ظهور فراهم شود و با هر حرکت اصلاح‌طلبانه قبل از ظهور مخالف هستند.

وی در این باره ادامه داد: این گروه انحرافی در جریان انقلاب به خاطر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک حرکت اصلاحی بود با امام خمینی (ره) مخالفت می‌کردند و به ایشان می‌گفتند شما با این حرکت اصلاحی ظهور را به تأخیر می‌اندازید.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مقدمه ظهور امام زمان را فراهم کنیم، باید به دنبال گسترش صلح و صلاح در جامعه باشیم و از توسعه و گسترش فساد جلوگیری کنیم.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه‌ استان قزوین تأکید کرد: حکومت امام زمان(عج) جهانی است و همه کره زمین در اختیار ایشان قرار می‌گیرد و ایشان در همه جا صلح را توسعه می‌دهد.

وی در پایان گفت: بعد از ظهور امام زمان(عج) ائمه اطهار و برخی از شیعیان خاص و مؤمن خداوند نیز به این دنیا رجعت می‌کنند و در کنار حضرت مهدی(عج) قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول