اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی قزوین:

طرح هجرت زمینه‌ساز ایجاد روحیه تعهد در جوانان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: طرح هجرت زمینه‌ساز ایجاد روحیه تعهد و خود‌باوری در جوانان کشور است.

طرح هجرت زمینه‌ساز ایجاد روحیه تعهد در جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج، علیجان توکلی عصر امروز در جلسه بسیج سازندگی شهرستان آوج با بیان اینکه ایران اسلامی امروز با تلاش و کوشش جوانان و نوجوانان توانسته به کشوری مقتدر و توانمند در عرصه جهانی تبدیل شود، اظهار کرد: امروز مهم‌ترین وظیفه‌ای که بر دوش تمام ملت قرار دارد این است که با تلاش و سعی خستگی‌ناپذیر زمینه را برای اقتدار نظام اسلامی فراهم کرده و موجب برتری و عزت دین مبین اسلام در بین ملت‌های دیگر شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین حضور پر‌رنگ جوانان و دانش‌آموزان در طرح‌های هجرت بسیج سازندگی‌ در طول چند سال اخیر را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: ملت ایران بار‌ها در عرصه‌های مختلف نشان داده که همچنان پایبند به اصول و ارز‌ش‌های اسلامی بوده و در این مسیر از هیچ کوششی برای اعتلای این نظام کوتاهی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه افزایش روحیه تعهد و خدمتگزاری از جمله نتایجی است که جوانان پس از حضور در طرح هجرت از آن برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: جوانان در مدت زمان برگزاری اردوی‌های طرح هجرت در سراسر کشور با مفاهیم و فرهنگ‌های مختلفی آشنا شده و به آن عمل می‌کنند که تمام این مفاهیم به نوعی مانند یک تجربه در مسیر زندگی آنان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های عمرانی از جمله برنامه‌هایی است که به صورت مداوم در طرح‌های هجرت دنبال می‌شود، عنوان کرد: گسترش آبادانی در روستاها، اجرای طرح‌های خرد و نیمه کلان عمرانی، ساخت و تعمیر پل‌ها و خانه‌ها از جمله برنامه‌های سازندگی در زمان برگزاری دوره‌های طرح هجرت است.

توکلی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی بخش دیگری از اقدامات و برنامه‌های در نظر گرفته شده در ایام طرح هجرت است، گفت: برپایی محافل فرهنگی‌هنری، حضور در گلزار‌ها و یاد‌مان‌های شهدا در روستاها و نواحی دورافتاده، نشر و توزیع بسته‌های فرهنگی و اجتماعی، دعوت از اساتید و کارشناسان دینی برای حضور در روستا، برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های کوچک عرضه کتاب و محصولات فرهنگی و نیز آموزش‌ قرآن کریم در طول اردو‌های طرح هجرت در دستور کار قرار دارد.

وی در خاتمه با بیان اینکه استان قزوین از توانمندی بسیار بالایی در زمینه طرح هجرت برخوردار است، تصریح کرد: قطعا با مشارکت و همدلی میان جوانان و مسئولان کشور‌ در آینده‌ای نزدیک به اوج قله‌های توسعه و سازندگی دست یافته و مقدمات شکست دشمنان مهیا می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول