اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل:

طرح هجرت دانش‌آموزان را به تعالی واقعی می‌رساند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: اجرای طرح هجرت سه در مدارس و مراکز آموزشی سبب می‌شود تا دانش‌آموزان ارتقای معرفتی داشته و به عنصر اراده و باور، کار و تلاش مجهز شوند.

طرح هجرت دانش‌آموزان را به تعالی واقعی می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر اسفندیاری ظهر امروز در مراسم افتتاح فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان استان اردبیل در کانون عصمت این شهر اظهار داشت: ما برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن به ویژه تاثیر‌گذاری‌های احتمالی در نسل نوجوان و جوان با همکاری نهادهای مختلف برنامه‌های مناسبی را برای اوقات فراغت تدارک دیدیم تا این تهدید‌ها تبدیل به فرصت شود.

وی با یادآوری اینکه رسالت جوانان ما در سنگر دفاع از ارزش‌های اسلامی و دینی رسالت حساس و سنگینی است، خاطرنشان کرد: امروز خطرات بسیاری در کمین جوانان ماست تا آنها را به منجلاب فساد و تباهی بکشاند که در این مسیر اگر هدف و راه متعالی مشخص نشود و والدین نیز فرزندان خود را درست و شایسته هدایت نکنند ممکن است این خطرات و آسیب‌ها ضربه مهلک و جبران‌ناپذیری را به شاکله تربیتی نسل آینده ما وارد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل وظیفه مسئولان در قبال جوانان را نیز یادآور شد و گفت: مسئولان باید به دید سرمایه به جوانان نگاه کنند و با اعتماد به آنها بسیاری از مسئولیت‌ها و کارهای قابل واگذاری را به آنها سپرده و از این طریق زمینه رشد و تعالی فکری و اعتقادی نسل آینده را فراهم کنند.

اسفندیاری سه ماه تابستان و ایام فراغت را فرصتی استثنایی در رشد و بالندگی بخش‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی و همچنین کمک به عمران و سازندگی کشور توصیف کرد و بیان داشت: اگر در دوران جنگ تحمیلی شهید بالا‌زاده‌ها توانستند با سن کم و جثه کوچک اما اراده‌ای آهنین و هیبتی پر‌شکوه از خاک و حیثیت این کشور دفاع کنند امروز در سنگر تعلیم و تربیت نیز ضرورت دارد نسل سوم و چهارم انقلاب مدافع ارزش‌ها باشد.

این مسئول ادامه داد: ما امروز به یک حرکت بسیجی‌وار در سازندگی فرهنگی و آبادانی روز‌افزون کشور از نظر عمرانی و ارتقای شاخص‌های اجتماعی نیاز داریم که حضور جوانان و دانش‌آموزان در سنگر‌ اردوهای طرح هجرت می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل تاکید کرد: برای دانش‌آموزان در قالب طرح هجرت سه پروژه‌های بهسازی و زیبا‌سازی مدارس در نظر گرفته شده است و برای دانشجویان نیز طرح‌های مختلف محرومیت‌زدایی نظیر ساخت غسالخانه، مسجد، خانه عالم، خانه محرومان، حمام و ... تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسفندیاری در پایان سخنان خود اظهار داشت: در سال گذشته 100 هزار و 207 نفر روز فعالیت دانش‌آموزان و دانشجویان را در قالب بسیج سازندگی و هجرت سه شاهد بودیم که امسال این ظرفیت بیش از دو برابر خواهد بود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول