اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله استان اردبیل:

10 هزار تن گندم تاکنون خریداری شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از 10 هزار تن گندم در استان اردبیل به قیمت مصوب 4 هزار و 200 ریال خریداری شده و بخش عمده‌ای از آنها در انبار‌ها و سیلو‌ها ذخیره‌سازی شده است.

10 هزار تن گندم تاکنون خریداری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس کریمی ظهر امروز در جلسه خرید گندم شهرستان نمین اظهار داشت: از بابت این میزان خرید گندم بیش از 150 میلیارد ریال به گندم‌کاران استان اردبیل پرداخت شده که از همت بانک سپه در پرداخت به روز بهای گندم خریداری شده قدردانی می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه 40 مرکز خرید گندم اعم از سیلوها و انبارهای امور غله و مباشران تعاونی‌های روستایی اقدام به خرید گندم با قیمت تضمینی می‌کنند، خاطرنشان کرد: بالا بودن قیمت جو در مقایسه با گندم از این بابت نگران‌کننده است که امکان دارد کشاورزان تحت تاثیر قیمت بالای این محصول قرار گرفته و در فصل کاشت میزان زیر‌کشت گندم خود را کاهش دهند که از این بابت باید نگرانی‌ها و برخی دغدغه‌ها را کاهش داد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با یادآوری اینکه دولت باید با اعلام زود‌هنگام قیمت خرید تضمینی سال آینده گندم از مشکل احتمالی در افزایش کاشت محصول جو خودداری کند، گفت: امیدواریم قیمت مصوب برای خرید گندم عادلانه‌تر از وضعیت فعلی باشد.

کریمی با اشاره به سیاست دولت در خرید تضمینی محصولات بیان داشت: این سیاست امسال در وهله اول نشانگر حمایت از بخش خصوصی و در مراحل بعدی نیز خرید توسط تعاونی‌ها و اداره غله است.

این مسئول ضرورت ذخیره‌سازی گندم مرغوب تولیدی در مناطق شمال و مرکز استان را برای تحویل به کارخانه‌های آرد‌سازی یادآور شد و تصریح کرد: ‌در آستانه فصل برداشت محصول در نمین پیش‌بینی می‌کنیم یک روند رو به رشد را در این باب شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان نمین نیز در این جلسه ضرورت تجهیز مراکز خرید شهرستان به امکانات مورد نیاز و خرید به‌موقع گندم از کشاورزان و پرداخت به‌موقع پول کشاورزان توسط بانک سپه را تاکید کرد.

سید تقی دریتیم اظهار داشت: در فرصت باقیمانده تا فصل برداشت محصول ضرورت دارد گروهی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی نمین برای نظارت دقیق بر عملکرد مراکز خرید تشکیل شده تا با کمترین چالش و مشکلات بحث خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را شاهد باشیم.

در ادامه این جلسه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین نیز در سخنانی گفت:‌ امسال دو مرکز خرید در شهرهای نمین و آبی‌بیگلو گندم مازاد بر نیاز کشاورزان منطقه را خریداری می‌کنند.

بهروز آقازاده از آغاز برداشت مکانیزه محصول گندم تا 10 روز آینده در شهرستان نمین خبر داد و پیش‌بینی کرد امسال بیش از 34 هزار تن گندم از مزارع آبی و دیم منطقه برداشت شود.

وی میانگین برداشت گندم از مزارع آبی و دیم این شهرستان در سال گذشته را به ترتیب 4 هزار و 200 کیلوگرم و 250 کیلوگرم در هکتار ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین یادآور شد: با توجه به بارش‌های خوب نزولات آسمانی پیش‌بینی می‌شود امسال میانگین تولید گندم این شهرستان در مزارع آبی به 5/4 تن و در مزارع دیمی به بیش از یک تن افزایش یابد.

آقازاده در پایان سخنان خود کمبود ظرفیت انبارها و نبود باسکول در مرکز خرید آبی‌بیگلو را از مشکلات شهرستان نمین برشمرد و خواستار رفع این مشکلات شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول