اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل غله منطقه 14 زنجان خبر داد

آمادگی زنجان برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان از آمادگی کامل استان زنجان برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خبر داد.

آمادگی زنجان برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان، پرویز خالقی با اشاره به میزان خرید گندم استان در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته قریب به 95 هزار تن گندم از کشاورزان استان خرید و ذخیره‌سازی شد. 

وی افزود: در سال‌جاری نیز برابر پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی استان تولید گندم در استان 300 هزار تن خواهد بود که پس از لحاظ مصارف خود کشاورزان اعم از نگهداری گندم برای بذر و ... ، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط بخش خصوصی خریداری و این شرکت نسبت به خرید گندم‌های خریداری نشده اقدام و در سیلوها، مراکز ذخیره‌ای گندم و ... ذخیره‌سازی خواهد کرد.

  

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان بانک سپه را به عنوان بانک عامل پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان اعلام و اضافه کرد: این بانک در سال زراعی گذشته نیز بانک عامل پرداخت بهای گندم خریداری توسط دولت بوده لذا زارعین در صورت نداشتن شماره حساب از این بانک در اسرع وقت به یکی از شعب بانک سپه مراجعه کنند.

وی آغاز خرید گندم را از زمان رسیدن نخستین محموله به یکی از مراکز خرید این شرکت اعلام و تاکید کرد: شرکت غله استان آمادگی کامل برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زحمتکش استان را دارد.

خالقی تصریح کرد: اکثر این مراکز متناسب با سطح زیر کشت و میزان برداشت در سطح استان پراکنده بوده و هدف این است که در راستای تسهیل و تسریع در روند تحویل گندم و کاهش هزینه حمل و احترام به وقت کشاورزان عزیز و زحمتکش، گندم شهرستان‌های تابعه در همان شهرستان خریداری و ذخیره‌سازی شود.

وی ادامه داد : قیمت پایه خرید گندم با احتساب چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید به ازای هر کیلوگرم گندم 4 هزار و 200 ریال محاسبه و پرداخت خواهد شد.      

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان با اشاره به اینکه علاوه بر خرید گندم توسط دولت، بخش خصوصی نیز در این امر وارد شده است، افزود: مطابق سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رویکرد شرکت بازرگانی دولتی ایران و به طبع آن شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق 14 گانه کشور، بخش خصوصی نیز مبادرت به خرید و ذخیره‌سازی گندم به صورت مستقیم از کشاورزان عزیز خواهند کرد و سیاست دولت نیز تشویق و حمایت از بخش خصوصی برای ورود به این مقوله مهم است.            

وی در پایان افزود: امر خرید گندم از کشاورزان در این مراکز شرکت غله استان با استقرار نیروهای خبره و کارآزموده به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول