اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

خرید 150 هزار تن گندم مازاد پیش‌بینی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بیجار از پیش‌بینی خریداری 150 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

خرید 150 هزار تن گندم مازاد پیش‌بینی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل جمشیدی ظهر امروز در کمیسیون کشاورزی بیجار که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های مناسب، سمپاشی به موقع مزارع در راستای مبارزه با آفت سن و همچنین نظارت دقیق کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی در قالب اکیپ‌های مراقبت میزان تولید گندم نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به مشکلات این شهرستان در بحث خرید گندم و لزوم تسریع در آهنگ تخلیه آن اشاره کرد و افزود: تامین سوخت مورد نیاز خودروهای حمل گندم، عدم پرداخت به‌موقع وجه گندم از سوی بانک عامل و وجود دلالان و سوءاستفاده‌گران در خرید گندم از مهم‌ترین مشکلات حوزه کشاورزی این شهرستان است.

به گفته وی، بالا بردن نرخ حمل گندم بدون مجوز قانونی از دیگر مشکلات کشاورزان این شهرستان است که باید قبل از آغاز فصل خرید گندم برطرف شود.

فرماندار شهرستان بیجار از پرداخت 816 میلیون تومانی تسهیلات برای اجرای 113 طرح بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: بخش‌های مکانیزاسیون، تامین آب کشاورزی، دامداری، پرورش طیور و خرید ادوات کشاورزی از جمله طرح‌ها است که این میزان اعتبار در آنها هزینه می‌شود.

جمشیدی به شناسایی هزار و 100 هکتار زمین مرغوب خبر داد و افزود: این زمین‌ها در قالب سه سایت باغداری به متقاضیان احداث باغ در نقاط مختلف این شهرستان واگذار می‌شود.

جمشیدی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بر رفع مشکلات کشاورزان به‌عنوان تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد و خواستار تلاش بیش از پیش دستگاهای خدمات‌رسان در راستای گازرسانی و تامین آب پروژه‌های بخش کشاورزی در این شهرستان شد.

وی افزود: شهرستان بیجار همواره به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان به‌شمار رفته و دارای ظرفیت‌های فراوانی است که توجه به این بخش می‌تواند بستر لازم برای اشتغال پایدار در شهرستان را فراهم آورد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول