اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت غله کردستان عنوان کرد

پیش‌بینی خرید 412 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 412 هزار تن از این محصول از گندم‌کاران منطقه خریداری شود.

پیش‌بینی خرید 412 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، جمال صالحی در جلسه ستاد تسهیل خرید گندم در قروه اظهار داشت: کار خرید این محصول از امروز در استان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود 412 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کردستان خریداری شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان تصریح کرد: ظرفیت سیلوهای خصوصی و دولتی استان کردستان به ترتیب 240 و 80 هزار تن است و مشکلی برای ذخیره‌سازی گندم در استان وجود ندارد.

وی افزود: فصل برداشت گندم در استان کردستان معمولا از روزهای ابتدای تیرماه هر سال آغاز می‌شود و با توجه به وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی این استان این کار تا روزهای پایانی مرداد ماه ادامه دارد و به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های لازم در این بخش صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان ادامه داد: از مجموع سطح زیر کشت گندم در سال‌جاری در استان کردستان 32 هزار هکتار آن به صورت آبی و 508 هزار هکتار آن به صورت دیم کشت شده است.

صالحی بیان کرد: قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم گندم 420 تومان است و استان کردستان در سال گذشته با تولید 660 هزار تن گندم به عنوان چهارمین استان تولیدکننده این محصول در کشور شناخته شد.

وی با بیان اینکه پارسال 415 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شد، تصریح کرد: 104 هزار تن از این محصول از کشاورزان قروه‌ای خریداری شد که رتبه دوم استان را به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: اولویت برای خرید گندم مازاد بر نیاز با تعاونی‌ها و بخش خصوصی است و تمام بانک‌ها مکلف شده‌‌اند که تسهیلات لازم را برای خرید گندم مازاد بر نیاز در اختیار این بخش قرار دهند.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول