اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آرد گلستان خبر داد

مشارکت پررنگ بخش خصوصی در امر خرید تضمینی گندم گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آرد استان گلستان از مشارکت پررنگ بخش خصوصی بومی استان در خرید گندم گلستان در فصل خرید سال جاری خبر داد.

مشارکت پررنگ بخش خصوصی در امر خرید تضمینی گندم گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیدمحمدرضا حسینی‌هاشمی در خصوص جایگاه بخش خصوصی در خصوص خرید گندم مازاد بر نیاز گندمکاران گلستانی اظهار داشت: در سال زراعی 1391-1390، با میزان بارش مناسب و شرایط مطلوب آب و هوایی شاهد برداشت حدود یک میلیون تن گندم در استان گلستان خواهیم بود.

وی در خصوص میزان مشارکت بخش خصوصی در امر خرید تضمینی گندم افزود: با توجه به افزایش سطح همکاری‌ها و مساعدت‌های استانداری گلستان، شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، سازمان صنعت معدن و تجارت و انجمن صنفی کارخانجات آرد استان و با برنامه‌ریزی مدون، بانک‌های عامل زمینه تأمین نقدینگی خرید گندم برای کارخانجات آرد را مهیا ساخته‌اند.

حسینی‌هاشمی خاطر نشان کرد: بخشی از نقدینگی خرید تضمینی توسط بخش خصوصی و از محل تنخواه ریالی کارخانجات و بخشی دیگر نیز توسط بانک‌های عامل تأمین می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آرد گلستان در خصوص میزان استقبال از آرد استان در سطح کشور گفت: مصرف‌کنندگان آرد در سطح کشور طی سال 1390 از آرد تولیدی استان گلستان فراتر از حد انتظار خود کارخانجات بوده و این عامل نیز انگیزه‌ای مضاعف برای استفاده از حداکثر ظرفیت مالی 30 کارخانه آردسازی استان برای ورود به خرید مستقیم گندم است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آرد استان گلستان در خصوص نحوه پرداخت وجوه گندم‌های خریداری شده کشاورزان استان یادآور شد: پرداخت وجوه به صورت نقدی است و در بعضی از مراکز خرید کارخانجات آرد استان، پرداخت وجوه گندم به صورت آنلاین و در صورت کامل بودن مدارک تحویل‌دهنده شامل شماره حساب و کپی کارت ملی در دستور کار است، به همین منظور و توسط یک گروه نرم‌افزاری بومی استان، نرم‌افزار کاملا اختصاصی طراحی شده است که پرداخت وجوه گندم توسط کارخانجات را تسریع و نهادینه می‌کند.

وی اضافه کرد: ما به دنبال آن هستیم که سریع‌تر از مراکز دولتی وجوه مربوط به خرید را تسویه کنیم و این همان رقابتی است که کشاورزان از آن منتفع می‌شوند و در این مسیر شاهد حمایت‌های دولت و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نیز هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آرد گلستان در پایان خاطر نشان کرد: می‌توان اثربخشی پنج سال تلاش دولت و همکاری بخش خصوصی در واگذاری گام به گام امر خرید تضمینی گندم به این بخش را در سال 1391 در استان گلستان به وضوح مشاهده کرد.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول