اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دهگلان اعلام کرد

پیش‌بینی خرید 80 هزار تن گندم مازاد در دهگلان

خبرگزاری فارس: فرماندار دهگلان از پیش‌بینی خریداری 80 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

پیش‌بینی خرید 80 هزار تن گندم مازاد در دهگلان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد رضایی ظهر امروز در جلسه خرید گندم شهرستان دهگلان اظهار کرد: 70 هزار هکتار زمین زیرکشت گندم دیم و 6 هزار و 500 هکتار گندم آبی قرار دارد که پیش‌بینی خرید بیش از 80 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کار خرید گندم از کشاورزان این شهرستان از 20 تیرماه آغاز می‌شود و در زمینه تحویل و ذخیره‌سازی مشکلی نخواهیم داشت.

به گفته فرماندار دهگلان، امسال اولویت خرید گندم این شهرستان به بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذار شده است.

رضایی تصریح کرد: چهار مرکز خرید گندم تعاون روستائی واقع در روستاهای بلبان‌آباد، گردمیران، بگه‌جان و خضرلک و دو سیلو هر یک با ظرفیت ذخیره‌سازی 20 هزار تن و مرکز خرید گندم  قروچای با ظرفیت 40 هزار تن کار خرید گندم از کشاورزان این شهرستان را از 20 تیرماه آغاز خواهند کرد.

وی به قیمت خرید گندم از کشاورزان در سال زارعی جاری اشاره کرد و افزود: مراکز خرید امسال به ازای هر کیلو گندم معمولی 420 هزار ریال و هر کیلو گندم صنعتی 440 هزار ریال به کشاورزان پرداخت می‌کنند.

فرماندار دهگلان ضمن تقدیر از زحمات کارشناسان جهاد کشاورزی در زمینه مبارزه با علف‌ هرز گندم و سن مضر غلات در شهرستان، بیان داشت: 82 درصد از گندم تولیدی و خریداری شده سال گذشته شهرستان دهگلان به‌خاطر مبارزه به موقع و نظارت صحیح کارشناسان و کشاورزان این شهرستان در مراقبت از مزارع گندم از نوع درجه یک بوده است.

رضایی تصریح کرد: امسال نیز برای تولید گندم مرغوب و درجه یک طی دو مرحله 31 هزار هکتار از مزارع گندم کشاورزان این شهرستان بر ضد علف‌ هرز و سن سمپاشی شده است.

وی در پایان با بیان اینکه امسال 75 دستگاه کمباین بومی و 160 دستگاه کمباین غیربومی کار برداشت گندم را در سطح 76 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان دهگلان انجام می‌دهند، تصریح کرد: 5 اکیپ نظارت جهاد کشاورزی بر نحوه کارکرد کمباین‌ها نظارت خواهند کرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول