اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت استان کرمانشاه:

قیمت تضمینی خرید گندم پایین است

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت استان کرمانشاه گفت: قیمت بالای جو باعث شده کشاورزان از گندم برای جایگزین کردن خوراک دام استفاده کنند که این مسئله خوب ارزیابی نمی‌شود‌.

قیمت تضمینی خرید گندم پایین است

اسماعیل پرویزی‌فر در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: برداشت گندم و جو در 25 اردیبهشت‌ماه در مناطق گرمسیری آغاز شده و همچنان نیز در مناطق معتدل و سرد، کشاورزان در حال برداشت هستند.

*بیش از 400 هزار هکتار زیر کشت گندم

وی با اشاره به سطح زیر کشت گندم آبی و دیم تصریح کرد: 440 هزار هکتار از استان سطح زیر کشت گندم  است که تاکنون از 88 هزار هکتار آن 132 هزار تن گندم برداشت شده است.

پرویزی‌فر قیمت تضمینی خرید گندم را کیلویی 420 تومان اعلام کرد و ادامه داد: این مبلغ، قیمت ارزانی است که تا به حال 25 درصد از تولیدات گندم کشاورزان توسط غله، بازرگانی و مراکز دولتی خریداری شده است.

مدیر زراعت استان کرمانشاه افزود: قیمت خرید گندم در بازار آزاد توسط دلالان کیلویی 480 تومان است و این باعث سوق دادن کشاورزان به سوی آنها می‌شود.

*کاهش 50 درصدی برداشت گندم در مناطق گرمسیری

وی اظهار کرد: سال گذشته 57 هزار تن برداشت گندم از مناطق گرمسیری اعلام شد که امسال این میزان به 31 هزار تن رسیده یعنی کاهش 50 درصد نسبت به سال قبل داشته است.

پرویزی‌فر با بیان اینکه کاهش تولید در اثر عواملی هم‌چون خشکسالی ، بارندگی کم و گرد و خاک است، تصریح کرد: سه هزار و 200 تن گندم بذری که از کیفیتی مطلوب برخوردار است با همکاری بخش خصوصی برای کشت کشاورزان در آینده خریداری شده است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت جو آبی و دیم گفت: 200 هزار هکتار از استان، سطح زیر کشت جو است که تاکنون از 130 هزار هکتار آن 170 هزار تن جو تولید شده است.

 مدیر زراعت استان کرمانشاه با اشاره به قیمت جو تصریح کرد: قیمت تضمینی جو کیلویی 340 تومان است در حالیکه در بازار آزاد کیلویی 570 تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

*استفاده از گندم برای خوراک دام

وی با اشاره به اختلاف قیمت گندم و جو ادامه داد: قیمت بالای جو باعث شده کشاورزان از گندم برای جایگزین کردن خوراک دام استفاده کنند که این مسئله چندان خوب ارزیابی نمی‌شود‌.

پرویزی‌فر با بیان 70 مرکز خرید تضمینی غله و بازرگانی ادامه داد: این مراکز  آمادگی کامل برای خرید محصولات را از کشاورزان دارند.

پرویزی‌فر در پایان گفت: هزار و 100 کمباین در مزارع کشاورزان مشغول جمع‌آوری محصول هستند که 600 دستگاه از آن متعلق به استان کرمانشاه است و 500 دستگاه دیگر آن به‌صورت مهاجر به استان آمده‌اند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول