اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس:

مصوبات دولت در سفر اول به مراغه اجرا نشده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز به مصوبات دولت در سفر اول ریاست جمهوری به مراغه عمل نشده است.

مصوبات دولت در سفر اول به مراغه اجرا نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی دواتگری ظهر امروز در جمع مراغه‌ای‌های مقیم تبریز اظهار کرد: رئیس‌جمهور محترم سه بار به مراغه سفر کرده است، پس از گذشت شش سال متاسفانه مواردی از مصوبات سفر اول وجود دارد که اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در سفر اول مصوب شد که رصدخانه مراغه با تخصیص بودجه‌ای هم در حوزه نجوم فعالیت خود را آغاز کند و هم در حوزه گردشگری مهیای پذیرایی از میهمانان مراغه شود همچنین در سفر اول مصوب شده است که نمایشگاه دائمی فرش در مراغه ایجاد شود که باز عملی نشدن آن جای پرسش داشته که مورد نظر شهروندان مراغه‌ای است.

دواتگری ادامه داد: در سفر دوم و در سال 87 مصوب شد که ورودی و خروجی شهرک صنعتی احداث و اصلاح شود که هنوز خبری از احداث آن نیست و مردم منطقه از این مسئله ناراضی هستند.

وی با اشاره به مصوبات سفر سوم ریاست‌جمهور گفت: چه اقدامی در خصوص احداث کارخانه تولید هواپیمای سبک انجام گرفته است تا مردم دلگرم باشند که در قبال این صنعت اشتغال و اقتصاد منطقه تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

دواتگری تاکید کرد: در سفر چهارم تمام مصوبات سفرهای قبلی را پیگیری خواهیم کرد تا حقی از شهرستان مراغه و مردم نجیب آن ضایع نشود.

وی، مراغه را یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و باغبانی برشمرد و گفت: 21 درصد کل میوه استان، 9 درصد غلات، 9 درصد گوشت گرم، هشت درصد شیرخام و 19 درصد تخم‌مرغ استان در مراغه تولید می‌شود ضمن اینکه رتبه اول تولید عسل در استان متوجه شهرستان مستعد مراغه است.

نماینده مراغه و عجب‌شیر در مجلس تاکید کرد: متاسفانه سهم شهرستان مراغه در صنعت استان 17 درصد است که اصلاً برای مردمی که از قابلیت‌های فکری و تحصیلی رتبه ممتازی دارند قابل قبول نیست و باید روی این موضوع بیشتر کار شود.

دواتگری اظهار امیدواری کرد با همت مسئولان می‌توان کاستی‌های موجود در شهرستان مراغه را برطرف کرده و گام‌های اساسی در توسعه اقتصادی برداریم.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول