اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده میناب، بشاگرد و جاسک در گفت‌وگو با فارس:

نگران مغفول ماندن برخی مصوبات در ماه های پایانی دولت دهم هستیم

خبرگزاری فارس: نماینده بشاگرد در ارتباط با تذکر کتبی خود به وزیر دفاع گفت: تغییرات، پایان دولت دهم و مغفول ماندن مصوبات عامل تذکر بنده به وزیر دفاع و پشتیبانی بوده است.

نگران مغفول ماندن برخی مصوبات در ماه های پایانی دولت دهم هستیم

سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی، نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در خصوص تذکر کتبی خود به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مبنی بر پیگیری مصوبات هیئت وزیران به منظور توسعه جاسک و سواحل دریای عمان اظهار داشت: بنا به مصوبه هیئت دولت مجموعه‌ای با محوریت وزارت دفاع و پشتیبانی و نیروی دریایی به منظور توسعه سواحل شرقی استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان تشکیل شده است که تاکنون در این زمینه اقدامات اندکی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه وزرای راه، صنایع، نفت و برخی ادارات دیگر برای اجرا تعیین تکلیف شدند، افزود: تاکنون ساخت اسکله، احداث راه، بحث‌های مربوط به توسعه بندرگاهی، فعالیت‌های مختلف اشتغالزایی و ایجاد زیربناهای لازم برای توسعه و پیشرفت منطقه در حد مصوبه باقی مانده است.

نماینده بشاگرد در خانه ملت با بیان اینکه اجرای این مصوبات از دستورات مقام معظم رهبری بوده است، خاطرنشان کرد: براساس دستور مقام معظم رهبری استقرار نیروی دریایی در یک منطقه باید زمینه‌های پیشرفت آنجا را به وجود بیاورد که بر همین اساس هیئت دولت کمیته ویژه‌ای را در این منطقه مستقر کرد و با برگزاری جلسه در شهرستان جاسک مقرر شد تا این مصوبات را پیگیری کنند.

هاشمی نخل تصریح کرد: البته تاکنون اقدامات ناچیزی برای اجرای این مصوبات در این منطقه صورت گرفته که بسیار کند نیز پیش می‌رود.

وی با اشاره به بحث صادراتی شدن پایانه بندر جاسک برای نفت و گاز اضافه کرد: با وجود اینکه مصوب شده بندر جاسک به عنوان دومین پایانه صادراتی نفت و گاز تبدیل شود و صادرات نفت و گاز سرخس و نکا از این بندر صورت گیرد و اجرای این مصوبه نیز جزو تکالیفی است که برای وزارت نفت تعیین شده و مطالعاتی نیز در این زمینه صورت گرفته اما همچنان عامل نگرانی برای مغفول ماندن این مصوبات به دلیل تغییرات و پایان دولت دهم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول