اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کردستان

100 درصد مصوبات سفر رهبری در بخش گازرسانی محقق شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: این شرکت با تلاش و همت مضاعف 100 درصد مصوبات سفر رهبری در بخش گازرسانی به روستاهای کردستان را اجرایی کرده است.

100 درصد مصوبات سفر رهبری در بخش گازرسانی محقق شد

محمدمهدی مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کوهستانی و سنگلاخی بودن و داشتن فصل کوتاه کاری از شاخص‌های سخت اجرای کار در زمین کردستان به شمار می‌آید اما با تمامی مشکلات موجود در استان هم‌اکنون 10 مرکز شهرستان، 22 شهر و 568 روستای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در نخستین سفر هیئت دولت در سال 85 به استان اجرای خطوط انتقال فشار قوی در کردستان عملیاتی شد، افزود: 70 درصد خطوط انتقال فشار قوی کردستان نتیجه عملیات‌های انجام شده در سال‌های 85 تا 88 است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: تا سال 85 مجموعه خطوط انتقال استان حدود 350 کیلومتر بود که اکنون به یک‌هزار و 400 کیلومتر رسیده است.

مهدوی با بیان اینکه در سال 83 سهم شبکه‌های روستایی در رابطه با برخورداری از گاز از مجموعه شبکه‌های استان هفت درصد بود، خاطرنشان کرد: همچنین در سال 83، 16 روستا و 9 شهر در استان از نعمت گاز برخوردار بودند.

به گفته وی، در حال حاضر میزان سهم شبکه‌های روستایی به 61 درصد افزایش یافته و از یک‌هزار و 700 روستای موجود در کردستان 558 روستا دارای گاز هستند.

مهدوی به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان یک‌هزار و 446 پروژه مصوب شد که از این تعداد 401 پروژه معادل 27 درصد مصوبات به بخش گاز اختصاص پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: یکی از مصوبات سفر رهبری گازرسانی به 400 روستای استان بود که تاکنون 302 روستا بدون اختصاص اعتبار ویژه‌ای گازدار شدند و مابقی هم در حال اجراست.

مهدوی با اشاره به اینکه 55 درصد کل روستاهای گازدار استان طی دو سال 89 و 90 محقق شده است، عنوان کرد: با توجه به شرایط سخت و کوهستانی استان طی این دو سال، 299 روستا به جمع روستاهای گازدار استان اضافه شدند.

وی افزود: 51 درصد از سهم شبکه‌گذاری روستایی، 50 درصد از تعداد انشعابات منصوب به روستایی، 58 درصد از تعداد اشتراک‌پذیری روستایی هم در سال‌های 89 و 90 محقق شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز کردستان، شرکت گاز استان در سال گذشته 980 کیلومتر لوله‌گذاری و 48 هزار و 100 اشتراک‌پذیری داشته است.

وی اعلام کرد: از نظر تعداد روستاهای گازدار، شرکت گاز استان کردستان طی سال گذشته با 156 روستا رتبه سوم را در بین 30 شرکت گاز استانی به دست آورده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان داشت: طی چهار سال اخیر هم رتبه اول را از نظر رضایت‌مندی مردم بین سازمان‌ها و شرکت‌های استان کسب کردیم که این نشان از ارتقای توام کمی و کیفی فعالیت‌های شرکت گاز استان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه گاز روستاهای مرزی استان که دارای 20 تا 25 خانوار هستند، تامین شده است، گفت: تحقق مصوبات دولت و رهبری موجب رشد سریع و جهش در رضایت‌مندی مردم استان به ویژه ساکنان مناطق مرزی شده است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول