اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نیرو خبر داد

تامین آب تالاب‌های حوضه دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو گفت: آب مورد نیاز تالاب‌های حوضه دریاچه ارومیه تامین می‌شود.

تامین آب تالاب‌های حوضه دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدرضا عطارزاده شامگاه روز گذشته در نشست اعضای کار گروه دریاچه ارومیه، اظهار داشت: تغییرات آب و هوایی منطقه‌ای در وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه تاثیرگذار است از این رو متخصصان و کارشناسان خبره در زمینه مباحث علمی می‌توانند برای تدوین برنامه منسجم مدیریت منابع آب حوضه دریاچه ارومیه در نشست‌ها و کمیسیون‌های ویژه دریاچه ارومیه آمادگی خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین آب دریاچه ارومیه افزود: در زمینه تامین آب دریاچه ارومیه طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدتی وجود دارد که باید در این زمینه برنامه ریزی لازم انجام شود.

عطارزاده با اشاره به تالاب‌های حوضه دریاچه ارومیه گفت: تامین نیازهای زیست محیطی تالاب‌های حاشیه دریاچه ارومیه از وظایف وزارت نیرو است از این رو با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان محیط زیست، آب مورد نیاز تالاب‌های حوضه دریاچه ارومیه تامین می‌شود.

این مسئول دریاچه ارومیه را از مباحث مهم و محوری وزارت نیرو دانست و تصریح کرد: تمام مسئولان برای اجرای راهکارهای موثر برای حل مشکل کم آبی این زیست بوم تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها باید به طور منسجم و برنامه‌ریزی شده باشد.

وی میزان بارش‌های امسال را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با وجود افزایش نسبی بارش‌ها در سال آبی جاری، ‌متوسط بارندگی در پنج ماه نخست سال آبی در مقایسه با دوره درازمدت 34 ساله 15درصد کاهش را نشان می‌دهد دارد از این رو مدیریت منابع آبی در اولویت قرار می‌گیرد.

عطارزاده با اشاره به اجرای طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای نجات دریاچه ارومیه گفت: لایروبی انهار، ساماندهی چاه‌های غیرمجاز، تغییر الگوی کشت و بهینه‌سازی مصرف آب از جمله طرح‌های کوتاه مدت پیش‌بینی شده است که باید برنامه‌ریزی صحیح با مدیریت دقیق صورت گیرد.

شایان ذکر است، در این نشست اعضای کار گروه دریاچه ارومیه، با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی و مدیران آب منطقه‌ای، سازمان‌های جهاد کشاورزی و محیط زیست استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان برگزار شد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول