اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی:

تالاب‌های آذربایجان غربی احیا می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تمام تالاب‌های آذربایجان غربی احیا می‌شوند.

تالاب‌های آذربایجان غربی احیا می‌شوند

حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تا تیرماه سال آینده تمام تالاب‌های آذربایجان غربی احیا می‌شوند به طوری‌که هیچ تالابی بدون احیا باقی نخواهد ماند.

وی تالابها را تلاقی‌گاه آب، خاک و گیاه عنوان کرد و افزود: تالابها بستری بهینه برای گونه‌های پرشمار و گسترده‌ای مملو از آشیان‌های زیستی گوناگون است.

این مسئول ارزش اکولوژیکی تالابها را 10 برابر جنگل‌ها عنوان کرد و گفت: ارزش اکولوژیکی تالاب‌ها 200 برابر زمین‌های زراعی است.

عباس‌نژاد با اشاره به منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو در میاندوآب، تصریح کرد: وسعت این تالاب یک هزار و 150 هکتار است که بالا دست سد انحرافی نوروزلو قرار گرفته که ناحیه باتلاقی با عمق متفاوت است.

وی با اشاره به پوشش جانوری این تالاب، اعلام کرد: انواع پرندگان آبزی، پرندگان کف آبزی و گونه‌های ماهیان رودخانه‌ای از جمله پوشش جانوری این تالاب است.

این مسئول ادامه داد: استان آذربایجان غربی از نظر برخورداری از شرایط آب و هوایی و وجود 14 رودخانه دائمی و فصلی دارای 31 تالاب دائمی و فصلی است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: از این تعداد، دریایچه ارومیه دارای عنوان جهانی پارک ملی و ذخیره‌گاه زیست کره و تالاب حسنلو، درگه سنگی، یادگارلو، قوپی باباعلی، کانی برازان در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده‌اند.

عباس‌نژاد اظهار داشت: بسیاری از تالاب‌های استان در زمره مناطق مهم برای زمستان گذرانی پرندگان به شمار می‌روند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول