اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

تحریم‌ها موجب جدی گرفتن سرمایه‌گذاری داخلی شد

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تحریم‌ها موجب شد فکر سرمایه‌گذاری داخلی نظام جدی گرفته شده و فشار و بحران‌ها سبب وحدت شد.

تحریم‌ها موجب جدی گرفتن سرمایه‌گذاری داخلی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم منصور اعتصامی پنجشنبه شب در همایش فعالان اقتصادی کلان شهر قم که با موضوع سرمایه‌ذاری در استان با حضور مسئولا و سرمایه‌ذاران قمی در هتل پارسیان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، با بیان اینکه سرمایه‌داری یعنی «کالای سرمایه‌ای برای تولید خدمات و تولید خدمت آتی» تصریح کرد: تجهیز پس‌انداز و عدم مصرف دو وظیفه‌ای است که اقتصاد بر عهده دارد.

قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه تجهیز پس‌نداز و عدم مصرف سبب محدودیت می‌شود و برای مصرف آینده ضروری است خاطر نشان کرد: به همین دلیل باید ریاضت فعلی را تحمل کنیم.

اعتصامی با تاکید بر اینکه دولت باید منافع اجتماعی و فضا را در اختیار سرمایه‌داران قرار دهد اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در قم موجب رشد تورم شیرین می‌شود و این تورم شیرین ضروری بوده و ناشی از افزایش تقاضا است که البته برای حرکت اقتصاد ضروری است.

قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر اینکه موجودی سرمایه درون اقتصاد رشد می‌کند خاطر نشان کرد: اساس ساختار نظام سرمایه‌داری به محوریت بهره است و ساختار سرمایه‌گذاری غربی پس از اینکه اشباع می‌شود به انتقال سرمایه‌گذاری روی می‌آورد و از سرمایه انسانی کشورهای فقیر در خدمت‌رسانی به نظام سرمایه‌داری استفاده می‌کند.

اعتصامی با بیان اینکه متاسفانه سرمایه‌داری را برابر با حداکثرسازی سود قرار داده‌ایم که این مسئله سبب بحران می‌شود اظهار کرد: در تفکر اسلامی همراه با کسب سود که پدیده موجهی است، منافع اجتماعی فرآیند اصلی سودطلبی است.

وی با تاکید بر اینکه جریان دولتی در اقتصاد شهری با محوریت شهرداری و سرمایه‌گذاری با منافع کلان باید در کشور شکل بگیرد تصریح کرد: در این حالت سود مادی و سرمایه معنوی سرمایه‌گذار افزایش می‌یابد.

قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه ایران بالاترین مراکز خیریه را دارد و سپس آمریکا در جایگاه بعدی قرار دارد خاطر نشان کرد: در تفکر اسلامی سرمایه کنترل شده با محوریت سیستم مشارکت به جای بهره دریافت و منافع جمعی به جای مختصر شدن به منافع فردی است.

اعتصامی با اشاره به اینکه یکی از مخاطرات سرمایه‌داری طراحی است اضافه کرد: خطر دیگر این است که در متن اجرای سرمایه‌داری مواجه با مخاطره هستید و در این فرآیند نامناسب اجتماعی چاره‌ای به جز حمایت از سرمایه‌گذاران نداریم و آنها هم چاره‌ای جز پذیرفتن سرمایه‌گذاری ندارند.

وی با تاکید بر اینکه دریافت الگو، برقراری ارتباط، مشاهده تجربیات و آشنا شدن با روش‌های اجرایی از طریق برادر یا خواهرخواندگی کلان شهرها میسر می‌شود تصریح کرد: باید نگاه برون مرزی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی داشت و این نگاه باید شکل بگیرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول