اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

اعتبار پتروشیمی اردبیل از طریق صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای فعال کردن کارخانه پتروشیمی اردبیل و تأمین اعتبار مورد نیاز قرار است از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی در اختیار صاحبان این مجموعه قرار گیرد.

اعتبار پتروشیمی اردبیل از طریق صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در دیدار با مدیرعامل پتروشیمی اراک و مجری طرح پتروشیمی اردبیل اظهار داشت: یکی از مطالبات اصلی مردم در این استان فعال شدن کارخانه پتروشیمی است که می‌تواند با صنایع زیرمجموعه خود زمینه و بستر اشتغال کارآمد و مولد را فراهم آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما با دعوت از سرمایه‌گذار این پروژه خواسته‌ایم تا علل متوقف شدن اجرای این پروژه را تبیین و روشنگری کند تا در مدت کوتاه بتوانیم با رفع نواقص و مشکلات پیش رو به رونق این مجموعه کمک کنیم.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: با پیگیری‌هایی که در مجلس و با مسئولان وزارت نفت و مدیرعامل پتروشیمی کشور داشتیم، قرار شد کارخانه پتروشیمی اردبیل در اولویت اول قرار گیرد و برای تأمین خوراک 25 ساله این کارخانه یک هدف‌گذاری درست انجام شود.

به گزارش فارس، دیگر نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز گله‌مندی از توقف اجرای این پروژه و بی‌توجهی مجری این طرح در سال‌های گذشته اضافه کرد: ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شده و کار با کیفیت مناسب و مطلوب به پیش برود.

مصطفی افضلی‌فرد از برطرف شدن مشکل تأمین خوراک این کارخانه در درازمدت خبر داد و بیان کرد: سعی و تلاش می‌کنیم تا در یک حرکت مثبت و رو به جلو ضعف‌ها و نواقص احتمالی را برطرف کرده و این کارخانه تا دو ماه آینده وارد چرخه کار و اجرای عملی شود.

وی از نهایی شدن فاینانس خارجی برای این کارخانه تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: با پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته است، قرار است تا سه سال آینده این کارخانه احداث شود که البته بحث واگذاری بخشی از سهام کارخانه به عموم مردم نیز مطرح است که در این زمینه قرار است پیگیری‌ها نیز انجام شود.

افضلی‌فرد افزود: با قیمت 70 تومان به ازای هر متر مکعب گاز تحویلی، کارخانه پتروشیمی اردبیل جان تازه‌ای می گیرد و قرار است با علاقمندی سرمایه‌گذار این پروژه موانع پیش رو برطرف و اهداف مورد نظر محقق شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول