اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

پیشنهاد شرکت ملی پتروشیمی برای ایجاد منطقه آزاد در بوشهر

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی و پتروشیمی در استان بوشهر را پیشنهاد کرده است.

پیشنهاد شرکت ملی پتروشیمی برای ایجاد منطقه آزاد در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات استان بوشهر اظهار داشت: در کشور منطقه آزاد تجاری، صنعتی و پتروشیمی نداریم و پیشنهاد ایجاد این منطقه در استان بوشهر به دلیل ظرفیت‎های بالای استان در این عرصه است.

وی تصریح کرد: باید طرح ایجاد این منطقه آزاد هر چه سریع‎تر آماده شده و برای تصویب به دولت ارائه شود که در صورت تحقق اتفاق بدیلی در کشور روی می‎دهد و با تبدیل استان بوشهر به پایه پتروشیمی کشور، تحول عظیمی در اقتصاد استان و کشور ایجاد خواهد شد.

جهانبخش افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی بدنبال فرصت‎های سرمایه‎گذاری در استان‎های مستعد است و در همین رابطه 478 پروژه در استان خوزستان و 170 پروژه در استان بوشهر در زمینه صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی تعریف کرده است که مبلغ پروژه‎های استان بوشهر 4 میلیارد دلار است.

استاندار بوشهر با تاکید بر برگزاری همایش فرصت‎های سرمایه‎گذاری پتروشیمی در استان بوشهر یادآور شد: این همایش باید هر چه سریع‎تر برگزار شود تا از این طریق بتوانیم زمینه جذب سرمایه‎گذار برای سرمایه‎گذاری روی پروژه‎های پتروشیمی که شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای استان بوشهر احصا کرده را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: در نشستی که روز گذشته با دبیر دولت داشتیم خواستار تسریع در اعلام بسته حمایت دولت از میگو شدیم.

جهانبخش ادامه داد: در این بسته حمایتی اعتباراتی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان میگو تصویب و ابلاغ شده که به دلیل موانعی کوچک هنوز این بسته اعلام نشده است و امیدواریم با اعلام به موقع بسته حمایتی به مشکلات سال گذشته در این حوزه دچار نشویم.

استاندار بوشهر با ابراز گلایه‎مندی از این موضوع گفت: به‌عنوان یکی از استان‎های پایه در زمینه پرورش میگو انتظار داریم هر چه سریع‎تر بسته حمایتی دولت اعلام شود تا با حل مشکلات پرورش‎دهندگان امسال بتوانیم سهم بیشتری در تولید میگوی کشور داشته باشیم و به جایگاه واقعی خود در این زمینه دست یابیم.

وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‎هایی که استان بوشهر می‎تواند داشته باشد خواهرخواندگی با استان‎های کشورهای همجوار به منظور مبادلات پایاپای با این استان‎ها است.

جهانبخش افزود: این یک فرصت مهم و باارزش برای استان بوشهر محسوب می‎شود که باید ظرف 6 ماه آینده ساماندهی شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول