اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

240 واحد صنعتی مازندران با پتروشیمی در ارتباط هستند

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: 240 واحد صنعتی استان مازندران مواد اولیه خود را از صنایع پتروشیمی تامین می‌کنند.

240 واحد صنعتی مازندران با پتروشیمی در ارتباط هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، علیرضا یوسف‌نژاد سه‌شنبه شب در نشست هیئتی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی که به اتفاق ولی‌الله فرزانه معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران، محمدرضا البرزی فرماندار بهشهر، سید علی نعیمی مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و تنی چند از مدیران کل استانی در سالن اجتماعات بندر امیرآباد برگزار شد، گفت: بخش قابل توجهی از صنایع مازندران از مواد اولیه پتروشیمی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیش از 3 هزار و 200 واحد صنعتی در مازندران داریم که در حال حاضر مواد اولیه 240 واحد صنعتی مازندران از صنایع پتروشیمی است.

یوسف‌نژاد افزود: این صنایع سالانه حدود 350 هزار تن محصول تولید می‌کنند که با استقرار صنایع پتروشیمی در منطقه می‌توانیم ضمن دسترسی به مواد اولیه مطمئن، هزینه‌های کمتری را برای دستیابی به محصول پرداخت کنیم همچنین بازدهی کار را بالا ببریم و دغدغه تامین مواد را نداشته باشیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه سخنان خود، گفت: 26 قلم از صنایع کشور جزو طرح‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در بخش صنایع پایین دستی یا پتروشیمی هستند.

به گزارش فارس، بر اساس تعریف دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، صنایعی که از محصولات پتروشیمی و یا تولیدات پالایشگاه‌های نفت به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند، صنایع پایین دستی پتروشیمی شناخته می‌شوند که شامل محصولات مصرفی نهایی (End-Use) و مواد حد واسط هستند.

مواد حد واسط در واقع مواد اولیه مورد نیاز به منظور تولید محصولات نهایی هستند که توسط آنها در راستای تکمیل و بهبود زنجیره تولید محصولات پتروشیمی و حرکت برای تولید محصولات نهایی از اولویت برخوردارند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول