اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

پتروشیمی اردبیل از دغدغه‌های مردم استان است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: پروژه پتروشیمی اردبیل به عنوان یکی از دغدغه‌های مردم استان اردبیل به عنوان اولویت اول وزارت نفت و مجموعه پتروشیمی قرار گرفته است.

پتروشیمی اردبیل از دغدغه‌های مردم استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: در جلسه‌ای که اخیراً با مدیران این مجموعه داشتیم مقرر شد ظرف ماه‌های آینده این واحد صنعتی با انعقاد قرارداد دانش فنی و همچنین مهیا شدن سایر زیر‌ساخت‌ها و تامین اعتبار از طریق فاینانس چینی آغاز شود تا پتروشیمی اردبیل فعالیت خود را در سال‌های آینده آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: ما تمایل داریم پتروشیمی اردبیل با وارد شدن به شرکت فرابورس سهامش به فروش رسیده و با کمکی که از طریق صندوق توسعه ملی در قالب تسهیلات به این پروژه می‌شود پتروشیمی اردبیل را از لحاظ اعتباری تقویت کرده و به راه‌اندازی آن کمک کنیم.

استاندار اردبیل یادآور شد: اگر پیش از این پتروشیمی اردبیل در اولویت دوم وزارت نفت و مجموعه پتروشیمی قرار داشت این اولویت به جایگاه اول رسیده و ظرف دو ماه آینده کار در این مجموعه آغاز می‌شود.

صابری با تشریح سیاست و اهداف کلی دولت در سال جاری مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام رساندن مسکن مهر، اشتغال، فعال کردن کارگروه توسعه بخش کشاورزی،‌ توجه جدی به مناطق محروم و روستایی و همچنین پیگیری اجرای طرح‌های مهر ماندگار به عنوان مصوبه اصلی دولت، عنوان کرد: تا آخر مرداد ماه سال آینده پروژه‌های مهر ماندگار باید تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

این مسئول به سفر اخیر دستیار ویژه رئیس جمهور و مسئول طرح مهر ماندگار به اردبیل اشاره کرد و گفت: در این جلسه طرح‌ها و پروژه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد برخی از پروژه‌های اولویت‌دار دستگاه‌ها نیز جمع‌بندی شده تا در این قالب با تامین اعتبار تا مرداد سال 92 تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

رئیس شورای اداری استان بیان داشت: دستگاه‌ها موظف هستند تا صبح چهارشنبه آخرین وضعیت از طرح‌‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیر‌بنایی خود را به شکل اساسی اعلام کنند تا ما بتوانیم این مجموعه‌ها را نیز به پروژه‌های مصوب طرح مهر ماندگار اضافه کنیم.

خسارت وارده به کشاورزان در سیل اخیر جبران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری در بخش دیگری از سخنان خود به بارش‌های بی‌سابقه اخیر در خلخال و کوثر و جاری شدن سیل و وارد آمدن خسارات هنگفت به تاسیسات شهری و زیر‌بنایی اشاره کرد و افزود: این سیلاب چندین پل را تخریب کرده و ساعاتی محور ارتباطی اردبیل با خلخال و کوثر را مسدود کرد که ما صبح جمعه با حضور در منطقه سیل‌زده و تشکیل جلسه خواستار امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان شدیم.

وی تصریح کرد: وسعت بارش در نیم ساعت به حدی بوده که نه تنها پل‌ها و برخی از جاده‌های ارتباطی را تخریب کرده بلکه به منازل روستاییان خسارت وارد کرده که تیم‌های کارشناسی ما در حال بر‌آورد خسارت کلی هستند تا به کشاورزان و روستاییان کمک شده و جبران خسارت شود.

استاندار اردبیل همچنین از ابلاغ ضوابط اجرایی بودجه عمرانی و برگزاری جلسات کمیته برنامه‌ریزی استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت:‌ ظرف هفته آینده مبادله موافقت‌نامه انجام می‌شود تا در فرصت باقی مانده از فصل کاری پروژه‌ها شکل اجرایی به خود بگیرد.

عوامل تامین مسکن مهر هماهنگ عمل نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری در مورد مسکن مهر و برخی گله‌مندی مردم از این بابت ادامه داد:‌ دولت در چهار حوزه تامین زمین،‌ مصالح ساختمانی، نیروی انسانی و تامین اعتبار در بخش مسکن مهر موفق عمل کرده به طوری که این طرح یکی از ماندگارترین حرکت دولت در شش سال گذشته بوده است.

وی با مقایسه وضعیت تولید مسکن در سال‌های قبل از 84 و بعد از آن گفت: بسیاری از دلال‌بازی‌ها و افزایش قیمت زمین و مسکن با اجرای طرح مسکن مهر خاتمه یافته و امروز هیچ مشکلی از بابت تامین زمین، ‌نیروی انسانی و نقدینگی و همچنین پرداخت تسهیلات وجود ندارد.

استاندار اردبیل بیان داشت: ما نیز در حد توان و وسع خود سعی کردیم نیاز اساسی صاحبان مسکن مهر نظیر فضاهای آموزشی، بهداشتی، امنیتی و مسجد را تامین کنیم تا ساکنان شهرک‌های مسکن مهر با مشکلی از این بابت مواجه نشوند.

صابری یادآور شد: تنها مشکلی که در این باب وجود دارد همزمان حرکت نکردن و همسو نبودن برخی از پیش نیازها و پیش‌زمینه‌هاست که گاه نواقصی را سبب شده که در تلاش هستیم با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان جبران کنیم.

این مسئول یکی از گله‌مندی مردم در حوزه مسکن مهر را به رغم آماده بودن پروژه تامین نشدن آب، برق، گاز و تلفن واحدها اعلام کرد و افزود:‌ هفته آینده این گله‌مندی‌ها و مشکلات در جلسه شورای مسکن استان مطرح می‌شود و از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواهیم خواست تا این عیب را برطرف کنند.

استاندار اردبیل مشکل دیگر در این زمینه را پرداخت نشدن آورده اولیه از سوی برخی از صاحبان مسکن مهر توصیف کرد و افزود: در این زمینه به تعاونی‌ها و متولیان امر ابلاغ کردیم که واحدهای مسکونی متقاضیانی که به صورت کامل آورده شخصی را پرداخت کرده‌اند واحدها به سرعت تکمیل و در اختیار آنها قرار گیرد و برای مابقی متقاضیان نیز در صورت درخواست پروژه با همان وضعیت ناقص و نیمه تمام تحویل شود.

سرعت اجرای پروژه‌ها هنوز راضی‌کننده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری اذعان داشت:‌ سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی و اجرایی در استان هر چند خوب است اما راضی‌کننده نیست و به یقین با این سرعت با کسری اعتبار مواجه نخواهیم شد.

وی محدود بودن فصل کاری را یکی دیگر از دغدغه‌ها توصیف کرد و گفت: کسری احتمالی بودجه را نیز جبران می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار بی‌اطلاعی از خط فقر اعلام شده از سوی مسئولان کشوری گفت:‌ خط فقر در مناطق روستایی و شهری متفاوت است و نمی‌توان گفت مبلغ آن چقدر است.

رئیس شورای اداری استان از صدور احکام کارکنان دولت با اعمال افزایش 15 درصدی حقوق خبر داد و گفت:‌ هر چند این افزایش رضایت‌بخش نیست اما ما در حیطه اختیارات خود به رغم کسری اعتبار هزینه‌ای از مدیران خواسته‌ایم حقوق و مزایای کارکنان را به موقع پرداخت کنند تا کسری احتمالی را در بهمن ماه و اسفند ماه تامین کنیم.

رشد احتمالی 47 درصدی اعتبارات عمرانی اردبیل

صابری در مورد وضعیت اعتبارات عمرانی استان با جهش مناسب نیز بیان داشت: به احتمال قوی 47 درصد رشد را در اعتبارات عمرانی شاهد خواهیم بود ولی به دلیل آنکه پایه بودجه استان در سال‌های گذشته ضعیف ریخته شده است همچنان این رقم افزایش، کافی به نظر نمی‌رسد.

26 پروژه مهر ماندگار در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی با اعلام اینکه پروژه‌های ملی اطلاعات و اعتبار آن در دست ما نیست، تصریح کرد: در قالب طرح مهر ماندگار 4 هزار میلیارد تومان قرار است کار عمرانی در کشور انجام شود.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود از اجرای 26 پروژه مصوب مهر ماندگار خبر داد و یادآور شد: ما در جلسه‌ای که با دستیار ویژه رئیس جمهور داشته‌ایم خواستار سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌ها و تامین اعتبارات شدیم که قرار شد در این زمینه اقدامات خوبی انجام شود.

صابری در مورد لغو دعوت‌نامه خبرنگاران در لحظه آخر برای حضور در جلسه طرح مهر ماندگار ابراز داشت: قرار نبود خبرنگاران در جلسه حضور پیدا کنند و اگر پیامکی نیز در این زمینه ارسال شده اشتباه بوده و من از این بابت از خبرنگاران عذر می‌خواهم.

کمترین رشد قیمت در اردبیل بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در مورد گرانی‌های اخیر نیز خاطرنشان کرد:‌ هر کس بگوید گرانی نیست به یقین شوخی می‌کند چراکه گرانی‌های اخیر مردم را رنج می‌دهد اما باید به این حقیقت اذعان داشت که دولت با تمام توان سعی کرده با عوامل و مبنای گرانی‌ها برخورد کند.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود ضرورت شناسایی عوامل گرانی‌ها را خاطرنشان کرد و اظهار داشت:‌ همه ما در مسیر کاهش گرانی باید تلاش کنیم ولی کمترین رشد قیمت‌ها را در مقایسه با سایراستان‌ها در اردبیل شاهد بودیم و اغلب افزایش قیمت‌ها به ویژه در حوزه نان با دقت و آنالیز تمامی مؤلفه‌های دخیل در تولید نان بوده است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول