اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

نظارت بر واردات بی‌رویه کالا افزایش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان خواستار نظارت بیشتر بر واردات بی‌رویه کالا شد و گفت: از ورود کالای بدون کیفیت باید جلوگیری شود.

نظارت بر واردات بی‌رویه کالا افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش تابان عصر امروز در همایش تجلیل از فعالان بخش صنعت و معدن گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه و روز صنعت و معدن به عاشقان تولید اظهار کرد: تمام نظرسنجی‌هایی که توسط اتاق ایران و مرکز پژوهش‌های مجلس به منظور ارزیابی فضای کسب و کار در کشور صورت گرفته، نشان می‌دهد بنگاه‌های اقتصادی کمبود نقدینگی و مشکل دریافت تسهیلات بانکی دارند.

وی کمبود منابع و قفل شدن تسهیلات بانکی را از مهم‌ترین مشکلات بنگاه‌های اقتصادی عنوان کرد و افزود: افزایش شدید هزینه‌های تولید و نیاز به سرمایه در گردش از جمله مشکلات واحدهای تولیدی است.

تیزهوش تابان با اشاره به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در زمستان سال 89 تصریح کرد: هزینه‌های تولید در واحدهای صنعتی به میزان حیرت‌انگیزی افزایش یافته و این افزایش با نگاهی به شاخص‌های بهای تولیدکننده که توسط بانک مرکزی محاسبه و منتشر می‌شود، به ‌روشنی نمایان است.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان به اجرای سیاست هدفمندسازی یارانه‌ها از آذر ماه سال 89 اشاره کرد و گفت: شاخص‌های بهای تولیدکننده تا پایان فروردین‌ماه سال جاری حدود 50 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شاخص بهای تولیدکننده را می‌توان معیاری برای هزینه‌های تولید به‌ شمار آورد، خاطرنشان کرد: افزایش 50 درصدی هزینه‌های تولید در یک دوره 16 ماهه نگران‌کننده است.

تیزهوش تابان توجه به شاخص‌های بهای تولیدکننده در بخش صنعت را جدی‌تر خواند و بیان کرد: تولیدکنندگان صنعتی در دوره 16 ماه مذکور با افزایش هزینه‌ای معادل 81.6 درصد مواجه شدند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان اجرای همزمان سیاست تثبیت قیمت‌ها را سبب دشوارتر شدن شرایط دانست و اذعان کرد: تولیدکنندگان مجبور هستند محصولات خود را با نرخ ثابت روزانه وارد بازار کنند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش کم‌سابقه در هزینه‌های تولید تنها به دلیل هدفمندسازی یارانه‌ها تحقق نیافته است، یادآور شد: افزایش نرخ ارز در افزایش هزینه‌های تولید تاثیرگذار است.

تیزهوش تابان به متوسط فروش دلار در بازار تهران در فروردین ماه امسال با نرخ یک‌هزار و 877 تومان طبق بررسی بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: نرخ مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 79 درصد رشد دارد.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه وضعیت فعلی دونرخی بودن ارز و عدم ثبات آن لطمه‌های جبران ناپذیری به بدنه تولید و صنعت کشور وارد می‌کند، اظهار کرد: شرایط اقتصادی موجود انجام برنامه‌ریزی از تولیدکننده داخلی را سلب می‌کند.

به گفته وی افزایش 81.6 درصدی هزینه‌های تولید نیاز واحدهای صنعتی به سرمایه در گردش را به همین میزان افزایش می‌دهد.

تیزهوش تابان با اشاره به اینکه بانک‌ها با کمبود منابع مواجه هستند، تصریح کرد: بانک‌ها رغبتی ندارند که منابع محدود خود را در اختیار بنگاه‌های تولیدی قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان به کالای بی‌کیفیت وارداتی اشاره کرد و گفت: رقابت ناسالم بین تولیدات داخلی و کالای بی‌کیفیت و ارزان خارجی از چالش‌های تولیدکنندگان است.

وی بر جلوگیری از واردات بی‌رویه کالای خارجی تاکید کرد و یادآور شد: جلوگیری از واردات بی‌رویه کالای خارجی باید طبق برنامه و نیازهای واقعی کشور صورت گیرد.

تیزهوش تابان خواستار افزایش نظارت بر کالای وارداتی شد و بیان کرد: از ورود کالای بدون کیفیت باید جلوگیری شود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول