اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

تفکر واردات کالاهای فاقد صرفه مسموم است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: این تفکر که عده‌ای می‌گویند کالاهایی که کشت و تولید آن صرف ندارد باید از خارج وارد شود، به نظر من مسموم است.

تفکر واردات کالاهای فاقد صرفه مسموم است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه اظهار داشت: این سفر بسیار پرمعنا، پربرکت و پرمعنویت بود و مردم کرمانشاه نیز به حق در این سفر شور و شوق وصف‌ناشدنی از خود نشان دادند.
وی با اشاره به رهنمودهای رهبری در این سفر و در دیدار با اقشار مختلف مردم و مسئولان افزود: مراعات حال مردم، رعایت قانون در انتخابات و ... از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به مسئولان بود.
ناصری با اشاره به اول آبان‌ماه، سالروز شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی اظهار داشت: شیخ مصطفی نیز از شهدای مظلوم بود.
وی افزود: بهشتی نیز مظلوم بود اما امام پس از شهادتش او را از مظلومیت درآورد اما از آنجا که شیخ مصطفی فرزندش بود، هرگز اجازه نداد از او صحبت شود و حتی از صدا و سیما نیز خواسته بود از مصطفی صحبت نکنند.
ناصری با اشاره به برخی از ویژگی‌های سیدمصطفی خمینی عنوان کرد: او سراپای وجودش خدا بود و در احکام اجتهاد می‌کرد و در علوم مختلفه و ستاره‌شناسی و ادبیات صاحب‌نظر بود و تفاسیرش از قرآن عمیق و اجتهادی بود.
وی همچنین یادآور شد: سید مصطفی انس عجیبی با زیارت عاشورا داشت و همواره بر قرائت این زیارت تاکید می‌کرد.
ناصری شجاعت و فهم و درک این شخصیت برجسته را بسیار بالا دانست و افزود: سید مصطفی در مقابل مسائل می‌ایستاد و هرگز در مقابل مسائلی که قبول نداشت کوتاه نمی‌آمد.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز صادرات اظهار داشت: صادرات از اساسی‌ترین حرکت‌های ماست و تا صادرات ما درست و اصولی نباشد، جذب سرمایه‌گذاری نخواهیم داشت و فقط می‌توانیم از پول نفت استفاده کنیم.
وی با انتقاد از اینکه تا چه زمانی نفت وجود دارد و می‌توانیم از پول فروش آن استفاده کنیم، افزود: برای آیندگان نیز باید میراثی از نفت باقی بماند.
ناصری با اشاره به ویژگی‌های صادرات عنوان کرد: کالاهای تولیدی ما باید در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد و با کالاهای مشابه و رقیب خود قابل رقابت باشد.
وی با بیان اینکه زمزمه‌هایی در کشور به راه افتاده که مثلا در نساجی، معادن و حتی کشت گندم که صرفه اقتصادی ندارد، تولید را متوقف و از خارج وارد کنیم که به نظر من این موضوع، تفکری مسموم است.
ناصری تاکید کرد: ما باید تولید داشته باشیم و قدرت تولید و تلاش برای ما به وجود بیاید و باید در محصولی نظیر گندم خودکفا باشیم تا دستمان جلوی دیگران دراز نباشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و وقایع رخ داده در کشور لیبی و سقوط و هلاکت قذافی عنوان کرد: مردم لیبی باید هوشیار باشند که آمریکا آنها را به سویی که خواست اسلام نباشد، نکشاند.
ناصری در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به انکار واقعه غدیر در زمانی که خلافت حق حضرت علی (ع) بود، اظهار داشت: در آن زمان پس از رحلت پیامبر (ص) خلیفه را انتخاب کردند و هنگامی ‌که حضرت زهرا (س) و امام حسن و امام حسین (ع) نزد انصار رفتند، انصار گفتند که دیگر خلیفه انتخاب شده و کاری نمی‌شود کرد اما پس از خلیفه اول، خلفای بعد از او نیز همین روال را انجام دادند.
وی تاکید کرد: ثمره این تفکر این شد که عده‌ای گمان کردند هرکس هرچند که فاسق و فاجر باشد، می‌تواند حکومت کند و امروز می‌بینید که چه بر سر اسلام آمده است.
ناصری ادامه داد: خوشبختانه اکنون بیداری اسلامی صورت گرفته و اگر جوانان هوشیار باشند و در این راستا تلاش کنند، به نتایج خوبی خواهیم رسید.
وی بر توجه بیش از پیش به توصیه‌های رهبری در مورد بیداری اسلامی و نقش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تاکید کرد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول