اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

واردات کالاهای چینی با سیاست تولید داخلی مناسبتی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اردبیل گفت: واردات بی‌رویه کالاهای چینی هیچ مناسبتی با سیاست افزایش تولید در داخل کشور ندارد.

واردات کالاهای چینی با سیاست تولید داخلی مناسبتی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن در نشست صنعتگران و تولیدکنندگان اردبیل اظهار داشت: تاکنون بخش اندکی از تشکل‌های تولیدی و اقتصادی از بسته‌های حمایتی هدفمند کردن یارانه‌ها استفاده کردند ولی همچنان بخش خصوصی چشم انتظار جبران بخشی از خسارات ناشی از هدفمند کردن یارانه‌هاست.
وی به فواید و ثمرات اجرای این طرح در کشور اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه اجرای این طرح برخی از کاستی‌های گذشته حوزه صنعت، تجارت و بازرگانی را برطرف کرده است اما به صاحبان واحدهای تولیدی هزینه‌های مضاعفی را تحمیل کرده که انتظار می‌رود بخشی از آنها را دولت با تدبیر عالمانه و وعده‌های داده شده جبران کند.
پیرمؤذن یکی از سنگین‌ترین هزینه‌های تحمیل شده به بخش صنعت و تجارت را تأمین مواد سوختی با قیمت گزاف اعلام کرد و ادامه داد: بیش از 80 درصد از تشکل‌های اقتصادی مدعی هستند که افزایش هزینه بنگاه‌های عضو تشکل آنان جبران نشده و همچنان چشم انتظار تحقق وعده‌های دولت در این ارتباط هستند.
این مسئول یکی از حمایت‌های خوب از مجموعه‌های غیردولتی صنعتی و تجاری را کمک به تأمین مواد اولیه با قیمت مناسب توصیف کرد و گفت: واردات بی‌رویه کالاهای چینی هیچ مناسبتی با سیاست افزایش تولید در داخل کشور ندارد چرا که تولیدکنندگان ما زمانی می‌توانند جان و روح تازه‌ای پیدا کنند که محصول آنها با قیمت مناسب عرضه شود.
پیرمؤذن در ادامه سخنان خود ضرورت رونق‌بخشی به کسب و کار را بیان کرد و افزود: هر چند استان اردبیل در این زمینه استانی موفق معرفی شده اما همچنان به رونق این فضا نیازمند هستیم تا معضل اشتغال به همت بخش خصوصی برطرف شود.
به گزارش فارس، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل مؤلفه محیط کسب و کار مناسب را تولید ثروت و تأمین بسیاری از نیازمندی‌ها برشمرد و خاطر نشان کرد: تشکل‌های اقتصادی استان اردبیل با کسب بیشترین امتیاز در این مؤلفه‌ها توانسته‌اند در رتبه اول قرار گرفته و بالاتر از اصفهان، قم و گلستان حائز رتبه ممتاز شوند.
پیرمؤذن همچنین رونق اقتصادی، صنعتی و تجاری را تنها در سایه تعامل و برقراری ارتباط تنگاتنگ بین بخش خصوصی و دولتی اعلام کرد و افزود: ما به جد نیازمند راه‌اندازی شورای تعاملی با مدیران دولتی هستیم تا بتوانیم بسیاری از ضعف‌ها و نواقص را برطرف کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول