اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

ثبت سفارش واردات کالای خراسان‌جنوبی از 29 میلیون دلار فراتر رفت

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: واحدهای تولیدی سطح استان برای تأمین مواد اولیه و خطوط تولید خود در سال گذشته رقمی معادل 29 میلیون 999 هزار و 284 دلار ثبت سفارش انجام داده‌اند.

ثبت سفارش واردات کالای خراسان‌جنوبی از 29 میلیون دلار فراتر رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی، مهدی ماهگلی اظهار داشت: واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای همواره یک هدف مهم برای افزایش تولید و اشتغال پایدار کشورهای در حال توسعه مدنظر بوده است چون هم می‌تواند عاملی برای صادرات مجدد کالاها به کشورهای هدف شود و هم انتقال فناوری و دانش روز جهانی را در برداشته باشد.

وی با بیان اینکه استان خراسان‌جنوبی در سال گذشته قریب به 106 فقره ثبت سفارش به ارزش 30 میلیون دلار برای واحدهای تولیدی سطح استان انجام داده است، افزود: ترخیص این کالاها به ترتیب از گمرکات بندر عباس، بیرجند، شهریار تهران، بندر امام خمینی (ره) و گمرک مشهد صورت گرفته است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: قریب به 28 میلیون دلار از کل ثبت سفارشات را کالاهای واسطه‌ای نظیر مواد اولیه کارخانجات تولیدی و 2 میلیون دلار دیگر را کالاهای سرمایه‌ای و خطوط تولید به خود اختصاص داده‌اند که این رقم ثبت سفارشات سال 90 نسبت به سال 89 به میزان 36 درصد رشد را نشان می‌دهد.

ماهگلی از عمده واحدهای تولیدی که اقدام به واردات این گونه اقلام کرده‌اند واحدهای فراز پلیمر فردوس، کویرتایر، آریاسولار، تندرسازان شرق، دان و علوفه شرق، پادسازه قهستان، کاشی فرزاد، سپهر خاوران و شرکت تیزپاک و کاشی نیلوفر نام برد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول