اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز بیان کرد:

انتقاد از واردات کالاهای بی‌کیفیت چینی/ ورود کالاهای خارجی سمی مهلک برای اقتصاد کشور

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با بیان اینکه کالاهای چینی بی‌کیفیت و ارزان قیمت بازار داخلی را اشباع کرده‌اند، گفت: ورود کالاهای خارجی سمی مهلک برای اقتصاد کشور است.

انتقاد از واردات کالاهای بی‌کیفیت چینی/ ورود کالاهای خارجی سمی مهلک برای اقتصاد کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز در هفدهمین همایش صادرات غیرنفتی کشور بر ضرورت تحقق جهاد اقتصادی و تلاش اقتصادی تاکید کرد.
وی با اشاره به دیدگاه اسلام در زمینه کار و تولید اظهار داشت: در اسلام کار و تلاش جایگاه خاصی داشته و فعالیت اقتصادی مشروع از جمله عبادات برجسته شمرده می‌شود.
خطیب جمعه تبریز با اشاره به نامگذاری هفدهمین همایش صادرات غیرنفتی کشور به نام جهاد اقتصادی افزود: تولید بیشتر و صادرات غیرنفتی موتور محرک اقتصاد کشور و از ضروریات جهاد اقتصادی است.
 مجتهد شبستری گفت: در مراحل مختلف نظام جمهوری اسلامی این روند جهادگونه بوده که موجب کارها و موفقیت‌های بزرگ شده و همین روند باید ادامه داشته باشد.
وی توسعه صادرات غیر نفتی را در برنامه چهارم به نسبت برنامه سوم قابل تقدیر دانست و گفت: باید با خروج از تک محصولی و وابسته نبودن به نفت در برابر تهدیدهای دشمن بایستیم.
 
حرکت در مسیر توسعه صادرات غیرنفتی عزت کشور را به همراه دارد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حرکت در این مسیر و توسعه صادرات غیرنفتی که استقلال و عزت کشور را سبب می‌شود یک عبادت بزرگ محسوب می‌شود و دولت نیز باید از راه‌های مختلف صادرات غیرنفتی را تقویت و حمایت کند.
مجتهد شبستری بر ممنوعیت ورود کالاهای مشابه کالاهای داخلی تاکید کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بر این امر تاکید داشته‌اند و با وجود دستور رئیس جمهور برای جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخل باید منتظر نتایج علمی بود.
 
ورود کالاهای خارجی سمی مهلک برای اقتصاد کشور است
وی خاطرنشان کرد: ورود کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شود سم مهلکی برای اقتصاد کشور است.
امام جمعه تبریز یادآور شد: در حالی که کالاهای خارجی از جمله کالاهای چینی بی‌کیفیت و ارزان قیمت بازار داخلی را اشباع کرده‌اند اجناس داخلی بدون بازار مناسب هستند.
مجتهد شبستری تاکید کرد: حمایت از صادرات در کنار جلوگیری از قاچاق کالا موجب تسریع در رونق اقتصادی خواهد بود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول