اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

واردات بی‌رویه کالاهای چینی کمر صنایع داخلی را می‌شکند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: واردات بی‌رویه کالاهای چینی کمر صنایع داخلی را می‌شکند.

واردات بی‌رویه کالاهای چینی کمر صنایع داخلی را می‌شکند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق ظهر امروز در جمع تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و مشاغل تبریز افزود: با بی‌‌برنامگی برخی دستگاه‌های دولتی و فرصت‌طلبی بعضی از تجار تازه به دوران رسیده، بازار صنایع داخلی قربانی کالاهای نامرغوب چینی شده تا از این طریق به سودهای کلانی دست پیدا کنند.

این تحلیلگر مسائل اجتماعی – سیاسی با بیان اینکه بحث مراودات اقتصادی امری پذیرفته شده میان همه جوامع و کشورها است، تصریح کرد: مبادلات و معاملات تجاری میان کشورها باعث رونق بازارهای اقتصادی و اشتغالزایی می‌شود اما هرگاه این مبادلات از قاعده و ضابطه‌ای کنترل شده برخوردار نباشد به یک آفت اقتصادی مبدل می‌شود.

وی تصریح کرد: همان بیماری که هم اکنون اقتصاد ما به آن مبتلا شده است، به گونه‌ای که واردات کالاهای چینی از سنگ قبر گرفته تا کفش چرم، کبریت چینی و اسباب‌بازی‌های نامرغوب، کمر صنایع داخل را می‌شکند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هفتم با بیان اینکه بسیاری از صنعتگران، تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل و حِرَف، از سیاستگذاری‌های برخی مسئولان در مورد واردات کالاهای خارجی ناراضی هستند، افزود: با چنین روند افسار گسیخته‌ای در مورد واردات کالاهای نامرغوب چینی هرگز نمی‌توان به رشد اقتصاد داخلی، اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری امیدوار بود.

شایق، بر ضرورت نظارت دقیق و مستمر مجلس، دولت و کارشناسان اقتصادی بر امر واردات تاکید کرد و گفت: باید با بالا بردن تعرفه واردات، بار دیگر دلگرمی و انگیزه تولید را به صاحبان صنایع داخلی بازگرداند.

وی در ادامه تاکید کرد: صنعتگران ما در خاکریز اول جنگ اقتصادی قرار دارند، همانند خط شکنانی هستند که علیه غول بیکاری و فساد مبارزه می‌کنند اما با وجود این جایگاه ارزنده، یارانه‌اش به موقع پرداخت نشده و حمایت چندانی از آنها نمی‌شود.

*تشویق مردم به حضور در انتخابات باید در دستور کار همه قرار گیرد

شایق همچنین در نشست خود با جمعی از جوانان و فرهیختگان آذربایجان شرقی تاکید کرد: تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رای و جلب مشارکت سیاسی مردم، باید در دستور کار همه کارگزاران نظام، دستگاه‌های دولتی و کاندیداهای انتخاباتی قرار گیرد.

پژوهشگر مسائل سیاسی و کاندیدای نمایندگی مجلس نهم از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: تشویق و ترغیب مردم برای حضور در انتخابات فارغ از دلبستگی‌ها و طرفداری‌های آنان از یک کاندیدا، محور و هدف اصلی انتخابات نهم مجلس است و اینکه چه نماینده‌ای به مجلس راه می‌یابد، در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در دور هفتم، میزان بالای مشارکت مردم در انتخابات را تضمینی برای قوام و اعتبار نظام جمهوری اسلامی قلمداد کرد و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ملت ایران در انتخابات 12 اسفند ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد و این امر با حضور فعالانه و پرشور مردم آذربایجان در پای صندوق‌های رای، قطعاً محقق خواهد شد.

وی به بحث دیگری در خصوص آرای مردم اشاره کرد و افزود: در هر حال، شش نفر از بین کاندیداهای  نمایندگی به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت، پس چه بهتر که نمایندگان تبریز با آرای بیشتر و جایگاه بالاتری مدافع حقوق مردم آذربایجان به مجلس راه یافته و در مصدر قانونگذاری کشور قرار گیرند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول