اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن کردستان:

واردات کالا از مرزهای کردستان 63 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از کاهش 63 درصدی واردات کالا از مرزهای استان خبر داد.

واردات کالا از مرزهای کردستان 63 درصد کاهش یافت

سیروس شاه‌غیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: ثبت سفارش کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 229 فقره ثبت سفارش به ارزش 15میلیون و 815 هزار و 591 دلار انجام شده است.

وی افزود: در بهمن‌ماه سال جاری تعداد 83 فقره ثبت سفارش به ارزش 89 میلیون و 353 هزار و 95 دلار در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان انجام شده است.

شاه‌غیبی گفت: این میزان ثبت سفارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 229 فقره ثبت سفارش به ارزش  15 میلیون و 815 هزار و 591 دلار انجام شده بود.

وی خاطرنشان ساخت: از لحاظ تعداد 63 درصد و از لحاظ ارزش 43 درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: عمده کالاهای ثبت سفارش شده در بهمن ماه امسال کالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه بوده و عمده کشورهای طرف معامله چین، هند، ترکیه، ایتالیا و آلمان بوده است.

وی عمده دلایل کاهش میزان ثبت سفارش به تعیین ضوابط جدید برای ثبت سفارش از جمله لزوم اخذ ایران کد وارده کشور برای واردات کالاهای کیفی و جلوگیری از واردات کالاهای بدون کیفیت عنوان کرد و افزود: لزوم رعایت ضوابط طرح شبنم برای 4 گروه کالای لوازم خانگی، رایانه و ملحقات، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی‌وبهداشتی به همراه سیاست‌های جدید دولت برای اختصاص ارز با نرخ مرجع برای واردات کالاهای اساسی از دیگر دلایل کاهش میزان حجم واردات بوده است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول