اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خبر داد:

واردات 369 هزار تنی کالا به آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: ماه گذشته 369 هزار و 339 تن کالا به آذربایجان غربی وارد شده است.

واردات 369 هزار تنی کالا به آذربایجان غربی
پرویز تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه در ماه گذشته 369 هزار و 339 تن کالا به آذربایجان غربی وارد شده است، اظهار داشت: ارزش این میزان کالای وارداتی به استان آذربایجان غربی 495 میلیون و 359 هزار و 319 دلار است.
وی با بیان اینکه میزان واردات در مدت زمان مشابه سال گذشته 312 هزار و 32 تن بود، تصریح کرد: ارزش کالاهای وارداتی به استان در مدت زمان مشابه سال گذشته  378 میلیون 470 هزار و 513 دلار بود.
این مسئول با اشاره به میزان تغییرات واردات از نظر حجم و ارزش دلاری در یک ماه گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، افزود: میزان کالای وارداتی در یک ماه گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی 18 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 31 درصد کاهش نشان می‌دهد.
تقوی ارزش هر تن کالای وارداتی را در ماه گذشته یک هزار و 34 دلار اعلام کرد و گفت: کالاهای وارداتی استان عمدتا کالاهایی بودند که در استان تولید نمی‌شدند.
وی عمده کالاهای وارداتی به استان را ماشین آلات مکانیکی، اجزا و قطعات، چدن آهن و فولاد، انواع میوه‌های خوراکی از جمله موز و پرتقال، وسایل نقلیه زمینی، مواد پلاستیکی، مس و مصنوعات ساخته شده از مس، غلات از جمله برنج، ماشین آلات و دستگاه های برقی و مکانیکی، آلومینیوم و مصنوعات آن، انواع مبلمان، کاغذ و مقوا، انواع پارچه اعلام کرد و یادآور شد: عمده کشورهای وارداتی نیز شامل ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان، عراق، ایتالیا، هند، چین، قبرس، اتریش، سوریه، پاکستان و بلژیک است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول