اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان قم عنوان کرد

رشد 4 درصدی واردات کالا به استان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست استان قم گفت: در 8 ماهه نخست سال جاری میزان واردات کالا به استان قم نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

رشد 4 درصدی واردات کالا به استان قم
محمد‌حسین رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به عملکرد اداره‌کل پست استان قم از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: استان قم توانسته است خدمات قابل توجهی در زمینه ارسال مرسولات پستی در استان قم طی 8 ماهه نخست سال جاری داشته باشد.
وی افزود: اداره‌کل پست استان قم خدماتی را همگام با شرکت پست جمهوری اسلامی در راستای اهداف پاسخگویی، رضایت شهروندان و همچنین ایجاد بازارهای جدید خدمات پستی ارائه می‌دهد.
مدیرکل پست استان قم گفت: این خدمات از سال‌ها پیش در قالب خدمات متعارف شامل عادی، سفارشی، اکسپرس و در قالب نامه، مطبوعات، بسته کوچک و امانات با انجام عملیات چهارگانه قبول، آماده‌سازی، رهسپاری و توزیع می‌شود.
رحیمی ادامه داد: این اداره‌کل با حضور در تمام نقاط شهری و روستایی و همگام با پیشرفت تکنولوژی ارتباطات به ارائه انواع سرویس‌های نوین پستی از جمله پست لجستیک می‌پردازد.
وی با اشاره به میزان واردات و صادرات کالا توسط این اداره کل در استان قم عنوان کرد: کل ترافیک وارداتی کالا به استان قم در 8 ماهه سال گذشته، شش میلیون و 684 هزار و 664 فقره بوده که در 8 ماهه نخست سال جاری به 6 میلیون و 972 هزار و 813 مورد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشته است.
مدیرکل پست استان قم خاطرنشان کرد: میزان ترافیک کالای صادراتی استان در سال گذشته 9 میلیون و 451 هزار و 148 مورد بوده که در مدت مشابه 8 ماهه نخست سال جاری به 9 میلیون و 441 هزار و 611 فقره کالا رسیده است.
رحیمی با بیان اینکه سرانه ترافیک کالا به ازا هر نفر جمعیت در 8 ماه نخست سال جاری 4/8 مرسوله بوده است، تصریح کرد: میزان سهم مرسولات عادی در استان قم 79 درصد بوده که این میزان در کل کشور 75 درصد عنوان شده است.
به گفته وی، سهم مرسولات سفارشی با توجه به میزان کشوری آن که 5/8 درصد بوده در استان قم سهم این مرسولات 9/6 درصد است.
مدیرکل پست استان قم اظهار کرد: سهم مرسولات پیشتاز در استان قم 2/12 درصد است که این میزان در کل کشور 2/16 درصد ذکر شده است.
وی سهم امانات کالا در کشور را 3/0 درصد عنوان کرد و گفت: میزان سهم امانات در استان قم نیز در 8 ماهه نخست سال جاری 9/1 درصد بوده است.
رحیمی گفت: اداره‌کل پست استان قم رتبه نخست رشد درآمدی تجمعی را در بین ادارات پست سراسر کشور کسب کرده است.
به مناسبت هفته گرامیداشت ثبت احوال، از میان 14 دستگاه برتر لوح تقدیر و تندیس جشنواره ثبت احوال توسط وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور به مدیرکل پست استان قم اهدا شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول