اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

پدیده مواد افیونی جنگ نابرابر نظام سلطه علیه ملت‌ها است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: پدیده مواد افیونی جنگ نابرابر نظام سلطه علیه ملت‌ها است و دشمنان از این طریق می‌خواهند به سلامت نسل آینده جوامع آزادیخواه ضربه وارد کنند.

پدیده مواد افیونی جنگ نابرابر نظام سلطه علیه ملت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در نشست مشترک با دهیاران، شوراهای اسلامی مناطق روستایی و بخشداران با اشاره به خطرات و آسیب‌های مصرف مواد مخدر اظهار داشت: ترویج و گسترش مواد مخدر سنتی و صنعتی از نقشه‌های شوم استکبار جهانی برای ضربه زدن به پیکره انقلاب اسلامی و هویت سرمایه‌های آینده‌ساز ایران اسلامی است.

وی افزایش طلاق، سرقت، ورودی افراد به زندان و از هم پاشیدن کانون خانواده‌ها را از تبعات مستقیم ناشی از پدیده شوم مصرف مواد مخدر دانست و تصریح کرد: جنگ نابرابر نظام سلطه علیه ملت‌ها به ویژه مردم انقلابی و دشمن‌شناس ایران اسلامی نبرد کینه‌توزانه با ارزش‌های دینی و الهی است.

اکبری خاطرنشان کرد: با اشاعه این پدیده زشت اجتماعی هویت، قابلیت و خلاقیت فرزندان مبتکر و نواندیش ما از درون تهی شده و تفکر آنها را مسخ افکار ضد فرهنگی و ابتذال خود می‌کنند تا از این طریق ضربه‌کاری به نظام اسلامی ما وارد کنند.

این مسئول اضافه کرد: مواد مخدر یکی از اشکال ترور و تخریب شخصیت‌های خلاقانه ملی است که با تهی شدن اراده‌ها و باورها زمینه ترقی و توسعه نیز از بین می‌رود.

وی ادامه داد: دشمنان هرگز از سر صلح و آشتی با ملت آگاه و بصیر ما وارد نشدند و امروز جنگ فرهنگی و نبرد خصمانه آنها در قالب اشاعه مواد مخدر فرهنگ، اعتقادات و باورهای فکری جوانانمان و خانواده‌ها را نشانه رفته است.

به گزارش فارس، فرماندار اردبیل بیان کرد: کوچک‌ترین غفلت در این زمینه پشیمانی جبران‌ناپذیری را متوجه خانه و خانواده می‌کند.

اکبری سه آفت مهم در مبارزه بی‌امان با مواد مخدر را یادآور شد و گفت: لاپوشانی و کتمان حقایق ناشی از این پدیده شوم و غفلت از آسیب‌های موجود از اشاعه مواد مخدر در مناطق روستایی و دولتی کردن محض مبارزه با مواد مخدر بدون روشنگری یا جذب مشارکت مسئولانه مردم در قالب مقابله بی‌امان تشکل‌های خودجوش و اجتماعی می‌تواند در نتیجه‌گیری واقعی ما نسبت به این مهم درمانده و مستأصل نشان دهد.

وی آگاه‌سازی و تبیین واقعیت‌ها در کنار اطلاع‌رسانی پیشگیرانه در جلوگیری از گرایش خانواده‌ها نسبت به پدیده شوم مواد مخدر را ضروری دانست و افزود: در این زمینه روشنگری در راه مبارزه با معضل اعتیاد، ایجاد حساسیت آگاهانه در بین خانواده‌ها و کنترل رفتارهای جوانان و نوجوانان می‌تواند با حرکت‌های مراقبتی نیروی انتظامی از هزینه‌های سنگین ناشی از ابتلا به این پدیده جلوگیری کند.

اکبری افزایش 12 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال گذشته را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: افزایش 53 درصدی دستگیری‌ها شایسته تحسین بوده که جا دارد از اقدامات عملیاتی نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی قدردانی شود.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اردبیل تاکید کرد: ارایه سند جامع پیشگیری از اعتیاد در برش شهرستانی وظیفه دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های مردمی حرکتی همسو، هماهنگ و منسجم می‌بخشد تا بتوانند در پیشگیری و مقابله و درمان معتادان اقدامی انقلابی کرده باشند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول