اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی گیلان:

عرضه مواد مخدر از شیوه‌های تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: عرضه مواد مخدر یکی از شیوه‌های تهاجم فرهنگی برای انحراف، استحاله، تغییر هویت دینی و مذهبی کشور است.

عرضه مواد مخدر از شیوه‌های تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی عصر امروز در نخستین نشست کارگروه تخصصی مبارزه با مواد مخدر شمال کشور در سالن کوثر فرماندهی انتظامی استان مواد مخدر را تهدید جدی علیه اجتماع دانست.

وی اظهار کرد: عدم درک و عملی نکردن فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام عظمای رهبری مبنی بر اینکه مواد مخدر توطئه‌ای از ناحیه دشمنان برای خنثی کردن و از بین بردن قشر پویای جامعه است، از مشکلات ما محسوب می‌شود.

این مسئول عرضه مواد مخدر را یکی از شیوه‌های تهاجم فرهنگی برای انحراف، استحاله، تغییر هویت دینی و مذهبی کشور خواند و عنوان کرد: این تهاجم از گستردگی و وسعت خاصی برخوردار بوده است اما در مقابله با آن نگاه مشترکی وجود ندارد.

وی افزود: اگر مانند یک خانواده مبتلا به مواد مخدر احساس خطر مواد مخدر را درک کنیم در آن صورت تدابیر صحیحی را اتخاذ خواهیم کرد.

قائدرحمتی با اشاره به اینکه مقابله‌های زیادی با توزیع کنندگان مواد مخدر صورت گرفته است، تصریح کرد: هزینه‌های زیادی پرداخت شده اما اگر همچنان متقاضی برای مصرف مواد مخدر در جامعه داشته باشیم با معضل ورود مواد مخدر در جامعه روبه‌رو خواهیم بود.

وی گفت: مقابله سخت، قیمت عرضه مواد مخدر را بالاتر برده و در نتیجه قاچاقچیان جدیدتری ترفند پیشرفته‌تری را ایجاد می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان، بهترین و اثرگذارترین راه مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری اجتماعی، میل به عدم تقاضا و مقابله همزمان با عاملان انحراف در جامعه خواند.

وی بیان کرد: اگر کلیت جامعه از مواد مخدر احساس خطر کنند مواد مخدر در جامعه جایگاهی نخواهد داشت.

قائدرحمتی ارتقای سطح آگاهی در جامعه را موجب تحقق احساس خطر در جامعه خواند و از مسئولان، دست‌اندرکاران، سازمان‌ها، ارگان‌ها، اداره‌ها و اصحاب رسانه‌ها خواست در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید جامعه ما به حدی برسد که مواد مخدر به عنوان یک عارضه، سم و عامل مرگ شناخته شود، خواستار مشارکت همگانی با پلیس برای امحای مواد مخدر و مصرف آن در جامعه شد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان، خاطرنشان کرد: اگر مشارکت گسترده را در امحای مواد مخدر در جامعه نداشته باشیم به موفقیت کامل دست پیدا نمی‌کنیم.

وی خروجی مصرف مواد مخدر را موجب جرایم مهم و خطرناک در جامعه خواند و یادآور شد: با تصمیمات قاطع‌تر شاهد محو مصرف مواد مخدر و ارتقای امنیت در جامعه می‌شویم.   

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول