اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین نشست خبری فرمانده انتظامی قم-2:

رشد 200 درصدی کشفیات مواد مخدر / گشت امنیت اخلاقی جدی‌تر اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی قم با تاکید بر اینکه در سه ماهه ابتدایی سال جاری، هزار و 435 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده گفت: این مقدار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 200 درصد افزایش داشته است.

رشد 200 درصدی کشفیات مواد مخدر / گشت امنیت اخلاقی جدی‌تر اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سردار کاظم مجتبایی ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن ارائه گزارش عملکرد این ارگان در سه ماهه اول سال جاری اظهار کرد: مجموع سرقت‌های رخ داده در سه ماهه اول سال جاری، 2 هزار و 203 فقره بوده که نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه کشفیات صورت گرفته در همین مدت هزار و هشت مورد بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است تصریح کرد: 76 درصد از سرقت‌هایی که در سه ماهه ابتدایی سال جاری صورت گرفته، توسط نیروی انتظامی استان کشف شده است. 

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه 948 سارق در استان دستگیر شده است خاطر نشان کرد: سرقت از داخل و قطعات خودروها و موتورسیکلت بیشترین آمار ثبت شده را دارد.

مجتبایی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی انجام داده است اضافه کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری هزار و 435 کیلوگرم انواع مواد مخدر که بیشتر شامل تریاک و حشیش بوده، کشف شده است.

وی تصریح کرد: کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که 478 کیلوگرم بوده، 200 درصد افزایش داشته و به نوعی سه برابر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم خاطر نشان کرد: بیشترین کشفیات از مواد مخدر مربوط به خودروهای عبوری از سمت مناطق شرق و جنوب کشور است که در کمین نیروهای اطلاعاتی و انتظامی استان گرفتار شدند.

مجتبایی با بیان اینکه در سه ماهه ابتدایی امسال 262 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده است افزود: در همین مدت، شش باند متلاشی شده است.

وی مجموع تصادفات اتفاق افتاده سه ماهه ابتدایی سال جاری در محدوه استان قم را 2 هزار و 709 فقره اعلام کرد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 903 فقره تصادف اتفاق افتاده که در سال جاری هفت درصد کاهش داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه متاسفانه در سه ماهه ابتدایی امسال 96 نفر در تصادفات کشته شده‌اند تصریح کرد: با این وجود نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 10 درصدی مرگ و میر در تصادفات هستیم.

مجتبایی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدایی امسال 2 هزار و 46 نفر در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شده‌اند اضافه کرد: در همین مدت مشابه در سال گذشته هزار و 993 نفر بوده‌اند که شاهد رشد سه درصدی در زمینه دستگیری افراد مرتبط با مواد مخدر هستیم.  ‌

وی تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال هیچ‌گونه جرائم خشن شامل سرقت از بانک، طلا فروشی‌ها و حمله‌های مسلحانه نداشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه جرائم به سمت فضای مجازی در حال هدایت شدن است اظهار کرد: پلیس فتا در حال مبارزه با جرائم فضای مجازی است.

مجتبایی با اشاره به اینکه کنترل جرائم با بهره‌گیری از برنامه‌های فرهنگی در دستور کار نیروی انتظامی استان است تصریح کرد: به دنبال اجتماعی کردن کنترل فضای جرم هستیم.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی استان با سارقان، اراذل، اوباش و کسانی که قانون را نمی‌شناسند، هیچ مماشاتی نخواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه آموزش‌های داده شده به مأمورین نیروی انتظامی کافی نیست خاطر نشان کرد: پلیس باید آموزش‌های لازم را برای امنیت دیده باشد و برنامه‌هایی در راستای ارتقای بینش و دانش کارکنان ناجا پیش‌بینی شده است.

مجتبایی با تاکید بر اینکه طرح امنیت اخلاقی در کل کشور در حال اجراست اضافه کرد: در استان قم به دلیل اینکه حساسیت‌ها بیشتر است، این طرح جدی‌تر از گذشته اجرا می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول