اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماه امسال رخ داد

رشد 260 درصدی کشف مواد مخدر در همدان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: کشف مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در استان همدان 260 درصد رشد داشته است.

رشد 260 درصدی کشف مواد مخدر در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مهدی معصوم‌بیگی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ملایر در محل ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان اظهار داشت: کشف مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در استان همدان 260 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در مدت سه ماهه نخست سال جاری بیش از 20 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و منهدم شده و در عملیات مشترک با سایر استان‌ها نیز دو باند بزرگ مواد مخدر در خارج از استان همدان منهدم شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: بزرگترین باند تهیه و توزیع مواد مخدر در غرب و شمال غرب کشور نیز در چهار مرحله توسط نیروی انتظامی استان منهدم و 255 کیلوگرم مواد مخدر در این عملیات‌ها کشف شد.

وی با اشاره به حوزه مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های نیروی انتظامی، گفت: در این حوزه بحث پیشگیری، درمان و آگاه‌سازی به طور جدی باید دنبال شود.

*فعالیت 1600 سایت در خصوص مواد مخدر

معصوم‌بیگی مواد مخدر را آسیبی جدی برای جامعه عنوان کرد و گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده یک سوم قتل‌ها، 65 درصد از سرقت‌ها و 50 درصد از حجم زندانیان مربوط به مواد مخدر بوده است.

وی با بیان اینکه گرایش به مواد مخدر صنعتی در حال افزایش است افزود: در حال حاضر یک هزار و 600 سایت در خصوص آموزش ساخت و مصرف مواد مخدر صنعتی فعالیت دارند که از سوی استکبار جهانی حمایت می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان همدان به اقدامات انجام گرفته در خصوص طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در این حوزه سه مرحله وارد عمل می‌شود، مرحله اول تذکر زبانی است که اگر افراد به تذکر پلیس توجهی نشان نداده و پوشش نامناسبی داشته باشند در مرحله دوم به یگان‌ها انتقال یافته و از آنها تعهد اخلاقی گرفته می‌شود و اگر این رفتار باز هم تکرار شد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه اینترنت و ماهواره امروز به عنوان دو وسیله باعث آسیب جدی برای خانواده‌ها تبدیل شده است، افزود: با راه‌اندازی پلیس فتا بسیاری از باندهای فساد در فضای مجازی شناسایی و منهدم شده‌اند و  برخورد با متخلفان همچنان ادامه دارد.

*افزایش 147 درصدی جمع‌آوری دیش ماهواره

معصوم‌بیگی با بین اینکه به طور جدی با دیش‌های ماهواره برخورد می‌شود، افزود: قبل از جمع‌آوری ماهواره‌ها توسط نیروی انتظامی از مردم می‌خواهیم نسبت به جمع‌آوری این ابزار اقدام کنند.

وی از افزایش 147 درصدی جمع‌آوری دیش‌های ماهواره در سه ماهه نخست سال ‌جاری در ملایر خبر داد و گفت: جمع‌آوری ماهواره‌ها در استان و شهرستان‌ها ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: 93 درصد از جرائم به ویژه سرقت‌های صورت گرفته در استان کشف شده و در بسیاری از کشفیات در سرقت‌ها بیشتر اموال مردم به صاحبان آنها برگردانده شده است.

وی تصریح کرد: حضور نیروی انتظامی در کشور در محل وقوع جرم 15 دقیقه است که این زمان به طور میانگین در استان همدان 12 دقیقه بوده و استان همدان رتبه سوم فوریت‌های پلیس کشوری را از آن خود کرده است.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه استان همدان استان امنی است، گفت: قتل‌های امنیتی به ندرت در استان رخ داده است به گونه‌ای که عمده قتل‌ها دفعی و آنی بوده است.

*کاهش 14 درصدی کشته‌های ناشی از تصادف

وی از کاهش 14 درصدی آمار کشته‌های ناشی از تصادفات در استان در سه ماهه نخست سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: به طور میانگین سالانه 600 نفر در استان همدان در تصادفات ناشی از رانندگی کشته می‌شوند و آمار مجروحان از این حوادث نیز رقم بالایی دارد.

فرمانده انتظامی همدان ابراز داشت: در تلاش هستیم که این رقم به کمترین حد برسد که در این راستا می‌طلبد مردم نیز در رعایت قوانین برای امنیت خود و خانواده‌هایشان و دیگر افراد جامعه نهایت همکاری را داشته باشند.

وی عنوان داشت: در سه ماهه نخست سال‌ جاری مأموران راهنمایی و رانندگی ما نسبت به سال گذشته 50 درصد کمتر برگ جریمه صادر کردند و این نشان از توجه مردم به قانون و تأثیر افزایش نرخ جریمه‌ها است.

معصوم‌بیگی در ادامه با اشاره به اینکه سیستم کنترل نامحسوس در بزرگراه‌های کشور اجرایی شده است، گفت: آزادراه تهران- ساوه- همدان نیز در آینده‌ای نزدیک به سیستم کنترل نامحسوس تجهیز خواهد شد که باعث کنترل بهتر خودروها می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در ملایر دو کلانتری راه‌اندازی شده است، گفت: این نشان از توجه بیشتر به این شهرستان در خصوص تأمین امنیت است و با توجه به جمعیت ملایر این دو کلانتری نیاز بود.

ابراهیم سعیدی فرمانده انتظامی شهرستان ملایر نیز از اجرای 220 طرح امنیت اجتماعی برای افزایش امنیت مردم در ملایر در سه ماهه نخست سال در ملایر خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی، اجرا و بازخوردگیری این تعداد طرح کار بسیار بزرگی است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول