اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ششمین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر؛

3.5 تن موادمخدر در یزد امحا شد

خبرگزاری فارس: همزمان با ششمین روز از هفته مبارزه با موادمخدر، امروز 3.5 تن موادمخدر در یزد امحا شد.

3.5 تن موادمخدر در یزد امحا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عصر امروز در خلدبرین و در نزدیکی یادمان شهدای گمنام استان یزد، با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان یزد، بیش از 3.5 تن انواع مواد مخدر در یزد امحا شد.

استاندار یزد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: سربازان و افسرانی که در راه مبارزه با موادمخدر جان خود را از دست می‌دهند، خونشان بر گردن استکبار جهانی است.

محمدرضا فلاح‌زاده، مبارزه با موادمخدر را یک جهاد بزرگ اجتماعی دانست و افزود: موادمخدر امروز یکی از عرصه‌های جنگ نرم دشمن است و دشمن از این سلاح برای نابودی جوانان ما و جوامع اسلامی استفاده می‌کند.

وی عنوان کرد: موادمخدر صنعتی امروز تهدیدی بزرگ برای کشور است و همه در این میان افغانستان را دست‌آویز قرار داده‌اند در حالی که مواد مخدر صنعتی در اروپا تولید می‌‌شود و از مرزهای غربی و آبی وارد کشور می‌شود.

فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: مردم نیز در این زمینه مسئولیت دارند و باید با تمام توان و به هر شکل ممکن از مصرف موادمخدر در جامعه جلوگیری کنند زیرا خون شهدای این عرصه، باید با ریشه‌کنی موادمخدر به ثمر بنشیند.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان یزد نیز در این مراسم با ارائه آماری از کشفیات و توزیع موادمخدر در استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه استان یزد در حاشیه کویر و در مسیر جابه‌جایی و حرکت مواد مخدر به سمت استان‌های شمالی و غربی کشور قرار گرفته است، این استان وضعیت نسبتا خوبی را نسبت به دیگر استان‌ها در زمینه کشف و ضبط مواد مخدر دارد و این نشان دهنده تلاش همه دستگاه‌های اجرایی در استان یزد است.

منصور دشتی افزود : حدود 21 سیستم اداری استان عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند که در چهار موضوع درمان، پیشگیری، مقابله و قضایی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

دشتی با اشاره به رشد مکشوفات مواد مخدر در سال جاری تصریح کرد: میزان کشف تریاک 62 درصد، هروئین 108 درصد و حشیش 95 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول