اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فارس خبر داد

کشف 8 تن مواد مخدر در فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی فارس از کشف 8 تن مواد مخدر طی سه ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

کشف 8 تن مواد مخدر در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس سجادیان اظهار داشت: ماموران انتظامی فارس در راستای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ و جلوگیری از ورود، ترانزیت و توزیع محموله‌های مواد مخدر، با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند در سه ماهه نخست سال 91، هشت تن انواع مواد مخدر کشف کنند.

وی ادامه داد: این مواد شامل 6.5 تن تریاک، یک تن و 300 کیلوگرم حشیش، 53 کیلوگرم هروئین و 11 کیلوگرم شیشه و یک کیلوگرم کراک و مابقی سایر مواد مخدر بوده و در طول این مدت 50 هزار قرص روان‌گردان نیز توسط ماموران کشف شده است.

فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: در این راستا 37 باند تهیه، ترانزیت و توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم، بیش از 4 هزار نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده حرفه‌ای مواد مخدر دستگیر و از آنان 38 سلاح، 203 خودرو، 62 موتورسیکلت و 297 تلفن همراه مورد استفاده در امر تهیه و توزیع مواد مخدر توقیف شد.

سجادیان با بیان اینکه برخورد با خرده‌فروشان نیز در کنار برخورد با عمده‌فروشان و قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر در دستور کار پلیس فارس قرار داشته و دارد بیان کرد: در این مورد با انجام اقدامات موثر یک‌هزار و 519 منزل و پاتوق فروش مواد مخدر، شناسایی و مورد بازرسی قرار گرفت که در این راستا یک‌هزار و 751 نفر دستگیر و 205 کیلوگرم مواد مخدر کشف و با هماهنگی مقام قضایی چهار محل تخریب و 52 محل نیز پلمب شده‌اند.

وی با تاکید بر تقدم پیشگیری بر درمان و انجام اقدامات فرهنگی بر اقدامات انتظامی در مقابله با اعتیاد گفت: پلیس فارس در حوزه فرهنگی مقابله با اعتیاد، این بلای خانمان‌سوز، با جدیت وارد شده و در این راستا سال گذشته 40 هزار نفر از دانش‌آموزان، مربیان آموزشی، دانشجویان، اساتید دانشگاه، اصناف، خانواده‌ها و ... را آموزش داده و در سه ماهه نخست امسال نیز 15 هزار نفر آموزش دیده‌اند.

فرمانده انتظامی فارس یکی از نگرانی‌ها و موضوعات مهم در جامعه کنونی را گرایش مصرف، از مواد مخدر سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی عنوان و تصریح کرد: با توجه به پایین‌بودن سطح اطلاعات همگانی خانواده‌ها و جوانان در مورد مواد مخدر جدید، اغلب فکر می‌کنند که موادی نظیر شیشه اعتیاد ندارد، در حالی که اعتیاد شیشه روانی بوده و به مراتب خطرناک‌تر از سایر مواد مخدر سنتی است.

سجادیان به خانواده‌ها توصیه کرد که در امر کسب اطلاعات لازم در حوزه مواد مخدر کوشا باشند و پس از کسب مهارت‌های زندگی، آموزش‌های مورد نیاز در مورد فرزندپروری را مد نظر قرار داده و با جدیت بیشتری به آن بپردازند.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول