اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

امحاء بیش از 4 تن انواع مواد مخدر در اصفهان

خبرگزاری فارس: ظهر امروز بیش از چهار تن مواد مخدر به ارزش ریالی سه میلیارد تومان در مبارکه اصفهان با حضور مردم و مسئولان منهدم شد.

امحاء بیش از 4 تن انواع مواد مخدر در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حسن کرمی ظهر امروز در مراسم امحای چهار تن مواد مخدر که در شهر مبارکه اصفهان انجام گرفت، اظهار کرد: این 4 تن مواد مخدر از دستگاه های مختلف کشف شده است که مهم‌ترین آنها اداره کل اطلاعات استان اصفهان، سپاه اصفهان و نیز نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه دشمنان با هدف توسعه و رواج مواد مخدر و با راه انداختن جنگ روانی و نرم جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند، افزود: استفاده از مواد مخدر در بسیاری از کشورها شایع است، اما با این تفاوت که این سرمایه گذاری دشمنان برای کشور ایران برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: نیروی انتظامی وظیفه خطیر و سنگینی در این مورد دارد.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان برنامه های هدفمند و هوشمندی را برای مقابله با گسترش استفاده از مواد مخدر ایجاد کرده است.

کرمی با تاکید به اینکه کشور ایران در نقطه حساس و در همسایگی بزرگ‌ترین تولید کننده تریاک قرار دارد، اضافه کرد: حضور غربی‌ها و اعضای عضو ناتو شدت تولید مواد را در این کشور گسترده و چند برابر کرده است.

وی گفت: نیروی شرایط را برای مبارزه اساسی آماده کرده که مهم‌ترین آن را ایمن سازی مرزهای به وسیله دیوار کشی، کانال کشی، ارتقای سیستم الکترونیکی در مرز برای ورود مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ورود مواد مخدر از سمت مرزهای خشکی روند روبه کاهش داشته است، تصریح کرد: مواد مخدرهایی قاچاق موجود بیشتر از مرزهای دریایی به کشور وارد شده است.

وی افزود: آنچه باید به آن در حال حاضر بیشتر توجه کرد، مواد مخدر صنعتی است که لوازم اولیه آن در داخل کشور به راحتی قابل تهیه است.

کرمی با بیان اینکه انواع مواد مخدر مبدل را در کشور می‌توان تولید کرد، اظهار کرد: مسئولان باید با هوشیاری بیشتری با توجه به تصویب قانون جدید تشخیص مصلحت نظام در مورد خلع ید و تنبیه قاچاقچیان مواد مخدر صنعتی، شیشه رون گردان، اقدام کنند.

به گفته وی مبارزه با مواد مخدر یکی از حساس‌ترین رسالت‌های نیروی انتظامی است که در این راستا آموزش دو میلیون نفر در ارتباط با پیشگیری از اعتیاد محور برنامه‌های نیروی انتظامی استان قرار دارد.

کرمی با تاکید به اینکه اداره کل اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر مسمم هستند، گفت: در سال گذشته 7 تن مواد مخدر در اصفهان کشف شده است که 36درصد کشف افزایش مواد مخدر داشته‌ایم.

وی محله محوری را امر بسیار مهمی در افزایش مواد مخدر دانست و افزود: در راستانی افزایش کشف مواد مخدر ساماندهی مراکز درمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی را در برنامه های خود قرار داده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این راستا75 کمپ ترک اعتیاد در اصفهان فعال هستند که عمده تلاش تمرکز بر پیشگیری است.

وی با بیان اینکه با وجود این همه تلاش یک سری از علائم در کشور مبنی بر تهدید دشمن است، اظهار کرد: آموزش به جوانان و خانواده‌های آنها در را امور قرار گرفته است.

کرمی مواد مخدر امحا شده را 4 تن و 421 کیلوگرم دانست و افزود:این مواد که شامل 2هزار و 780 کیلو حشیش، یک هزار و 433 کیلو کراک، 59 کیلو تریاک سوخته، 22 کیلو شیره، 38 کیلو تفاله، 27 کیلو گراس و 48 کیلو شیشه و 24 کیلو سایر مواد بوده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول