اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران:

150 میلیون نفر یک بار مصرف مواد مخدر را تجربه کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران آگاه‌سازی خانواده‌ها را اولویت کار کمیته پیشگیری برشمرد و گفت: بر اساس گزارش جهانی بیش از 150 میلیون نفر از افراد یک بار تجربه استفاده از مواد مخدر را داشته‌اند.

150 میلیون نفر یک بار مصرف مواد مخدر را تجربه کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در جشنواره فرهنگی هنری پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر "ویژه دانش‌آموزان دختر" از پنج مقاله برگزیده این جشنواره در اردوگاه دانش‌آموزی بادله تجلیل شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر استان مازندران بعدازظهر امروز در این مراسم با بیان اینکه اعتیاد به عنوان پدیده شومی است  که نیاز است برنامه‌هایی را در همین راستا برای آگاهی بخشی آحاد جامعه انجام دهیم، گفت: در عصر تکنولوژی و علم قرار داریم و به طبع برنامه‌های دشمن نیز با استفاده از همین ابزار است که می‌خواهند فرهنگ آن جامعه را مورد هدف قرار دهند.

علیرضا جانبازی اظهار داشت: مصرف دخانیات یکی از مهم‌ترین مسایلی است که نیروی انسانی و اقتصاد جوامع را فلج کرده است.

وی با بیان اینکه امروزه موضوع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در کنار سه بحران جهان، فقر و رشد جمعیت، محیط زیست و تهدیدات هسته‌ای قرار گرفت، تصریح کرد: بیش از 170 کشور جهان برای مقابله با این معضل برنامه‌هایی را تدوین کردند.

جانبازی افزود: بر اساس گزارش جهانی بیش از 200 تا 150 میلیون نفر از افراد یک بار تجربه استفاده از مواد مخدر را داشتند.

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر استان مازندران با بیان اینکه افزایش مصرف مواد مخدر زمینه استفاده را برای بیش از 10 میلیون نفر قاچاقچی مافیای مواد مخدر فراهم کرده است، گفت: سود خالص این مواد برای قاچاقچیان بین 500 تا 600 میلیون دلار برآورد شد.

وی ادامه داد: آمارها بیانگر افزایش رو به رشد مصرف مواد و همچنین حساسیت موضوع را می‌رسانند به همین دلیل مسئولان کشور باید برنامه‌هایی را برای پیشگیری و کنترل مواد مخدر در کشور اعمال کنند.

جانبازی اذعان کرد: مسئولان حوزه تعلیم و تربیت باید با دغدغه در این مسایل ورود پیدا کنند و به خانواده‌ها آگاهی‌های لازم را بدهند.

به گزارش فارس، در پایان نیز از پنج مقاله برگزیده خانم‌ها شقایق پور صباغ از ناحیه یک ساری، فاطمه زهرا صانعی فر از بابل، فاطمه رحیمی از محمودآباد، مونا لطفی از بابل و انسیه غفوری از بابل تجلیل شدند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول