اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

170 کشور دنیا درگیر معضل مواد مخدر هستند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: بیش از 170 کشور دنیا با معضل مواد مخدر درگیر هستند به طوری که بیش از 10 میلیون قاچاقچی در سوداگری سیاه و بی‌نتیجه مواد مخدر با سلامت بشر بازی می‌کنند.

170 کشور دنیا درگیر معضل مواد مخدر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، الله‌شکور فخیمی عصر امروز در گردهمایی رؤسا و مدیران مراکز ترک اعتیاد در اردبیل، اظهار داشت: دشمن امروز در یک جنگ تمام عیار نرم و فرهنگی با ابزار نوین انحراف جوانان نظیر مشروبات الکلی، باندهای فساد و تباهی، مواد مخدر به جنگ ما آمده است تا شاید بتواند از این طریق پیکان زهرآگین خود را بر دل امت اسلامی وارد کند.

وی تصریح کرد: دشمن با ناکام شدن از تهدیدات نظامی و سیاسی با توسل به ابزار فرهنگی و اعتقادی قصد تخریب و تهدید آرمان‌ها و اندیشه‌های نسل آینده ما را دارد که ضرورت دارد رسانه‌ها به عنوان چشم تیزبین جامعه بیش از گذشته این آسیب‌ها و خطرات را اطلاع‌رسانی کنند.

فخیمی خاطر نشان کرد: اگر ملت ما امروز کوچک‌ترین غفلتی داشته باشند به یقین در دام تهدید جدی دشمن گرفتار آمده که در این باب رسانه‌ها باید وظایف و حقوق اجتماعی مردم را گوشزد کنند و آنها را نسبت به برخورد و مقابله با پدیده‌ها و رویدادهای نوظهور آسیب‌زا آشنا کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود به بهبود دو هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر چهار کمپ ترک اعتیاد در این استان فعالیت می‌کند و همه نهادهای دولتی، مجموعه‌های مردم نهاد در عرصه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر حاضر شده و سعی کردند با آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مناسب جامعه را از خطرات موجود نجات دهند.

وی با اعلام این‌که اعتیاد به مواد مخدر قابل درمان است، اضافه کرد: تارکان اعتیاد در حقیقت با بیماری اعتیاد مبارزه و این بیماری را مثل دیگر معضلات درمان کردند بنابراین باید جامعه را از سمت آلودگی‌های احتمالی به سمت سلامت واقعی سوق داد.

به گزارش فارس، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل یکی از کمک‌های اساسی جامعه به افراد بهبود یافته را احیای شأن اجتماعی افراد ترک‌کننده اعتیاد توصیف کرد و بیان داشت: ترک‌کنندگان مواد مخدر مثل دیگر افراد جامعه از حق و حقوق زندگی اجتماعی و شهروندی برخوردار هستند و نباید موقعیت اجتماعی آنها به خطر افتد.

فخیمی عمده افراد معتاد استان را صاحبان مشاغل سخت توصیف کرد و گفت: شاغلان گروه‌های کارگری، رانندگان ماشین‌آلات سنگین و برون‌شهری بیشترین معتادان را تشکیل می‌دهند که بدآموزی‌ها نیز در افزایش معتادان در این گروه شغلی نقش بسزایی دارد.

وی با اعلام این‌که معتادان خود معرف مجرم نیستند، افزود: معتادانی که خود را به مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کنند، مجرم شناخته نمی‌شوند ولی هرگونه خودداری در این زمینه جرم شناخته شده و برخورد قانونی انجام می‌شود.

فخیمی از تلاش‌های مجموعه‌های مردم نهاد و سمن‌ها در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد قدردانی کرد و اظهار داشت: وجود 10 انجمن پیشگیری و 12 انجمن حمایت از ترک اعتیاد در استان یک فرصت مناسبی است تا با پدیده اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر برخورد جدی و قانونی انجام شود.

این مسئول ضرورت اطلاع‌رسانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و آشنایی خانواده‌ها با انواع مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان را خاطرنشان کرد و بیان داشت: 1.5 درصد جمعیت استان اردبیل امروز گرفتار اعتیاد هستند که این رقم کمتر از میانگین کشوری است.

فخیمی با ابراز نگرانی از افزایش تعداد معتادان در کشور خواستار مشارکت نهادهای مردمی در مبارزه با این پدیده خانمان‌سوز شد.

 

پدیده مواد مخدر صادرات غرب به جوامع شرق است

فرماندار شهرستان کوثر نیز در همایش پیشگیری از مواد مخدر در این شهرستان گفت: تهیه و توزیع مواد مخدر پدیده شوم و خطرناکی است که صادرات نظام غرب به کشورهای جهان سوم و در حال توسعه است.

سعدالله رئیس‌ساداتی نتیجه این سوغات غرب و طاعون زمان را تهی کردن انسان‌ها از تمام ارزش‌ها و باورها توصیف کرد و افزود: امروز جوانان ما در معرض بدترین آسیب‌ها قرار دارند که اگر دیر اقدام کنیم این سرمایه‌ها رایگان از دست می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار معتادان با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و مکتبی درمان می‌شوند که این روش براساس آموزه‌های نهج‌البلاغه و قرآن مجید است که برای افراد معتاد مسلمان تجویز می‌شود.

این مسئول تقویت بنیه دینی جوانان را از علل و انگیزه‌های جلوگیری از گرایش به اعتیاد و مصرف مواد مخدر توصیف کرد و ادامه داد: تقویت مؤلفه‌های دینی و مکتبی در کاهش این آسیب‌ها بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول