اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد

رشد 22 درصدی کشور در تولید ناخالص داخلی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از رشد 22 درصدی کشور در تولید ناخالص داخلی در سال جاری خبر داد.

رشد 22 درصدی کشور در تولید ناخالص داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا شافعی ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن که در محل نمایشگاه بین‎المللی استان گلستان برگزار شد با بیان اینکه صنعت باید لوکوموتیو توسعه کشور باشد که خوشبختانه مسئولان گلستان در این زمینه پیشتاز هستند اظهار داشت: در گذشته استان‎های شمالی کشور را بدون دلیل از توسعه صنعت محروم می‎کردند که استان‎های کشاورزی به خاطر دارا بودن فضای سبز نباید به صنعت و معدن آلوده شوند.

وی تصریح کرد: معتقد هستیم استان‎هایی که قابلیت کشاورزی دارند نیز باید از صنعت قوی برخوردار باشند چرا که صنعت مکمل بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با ابراز خرسندی از پیشرفت بخش صنعت در گلستان بیان داشت: با توجه به اینکه گلستان از 22 شهرک صنعتی برخوردار بوده و 11 شهرک آن فعال است و نیز دارا بودن یک هزار و 500 هکتار زمین برای سرمایه‎گذاری، قابلیت‎های خوب استان را در این زمینه نشان می‎دهد.

شافعی اضافه کرد: به گفته مسئولان گلستان 300 هکتار نیز به تازگی مهیای سرمایه‎گذاری شده و نزدیک به 500 هکتار دیگر نیز واگذار و علاوه بر آن 480 هکتار نیز برای ایجاد واحدهای صنعتی اقدام شده است که همه اینها نشان از ظرفیت‎های گلستان در بخش توسعه صنعت دارد.

وی خاطر نشان کرد: عمده مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان قیمت تمام شده کالا، نرخ بالای سودهای بانکی و سرمایه در گردش لازم برای اداره واحدهای صنعتی است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یادآور شد: در حال حاضر صنعت نمی‎تواند بدون ارتباط با نظام بانکی فعال باشد و این دو مقوله مکمل یکدیگرند که البته باید تولیدکنندگان تلاش کنند بیش از اتکا به دیگران، متکی به تلاش خود باشند.

شافعی متذکر شد: در سال 1332 سهم صنعت از تولید ناخالص داخلی کشور معادل 0.8 درصد بود و در سال 1391 این رقم به 22 درصد افزایش پیدا کرده که نشان می‎دهد ظرف 60 سال سهم صنعت کشور توانسته به خوبی روند صعودی به خود بگیرد که البته قابلیت بیشتری در این حوزه وجود دارد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول