اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اعلام کرد

پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد طرح‌های صنعتی کرمانشاه

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح های صنعتی پیشرفت بالای 40 درصد دارد.

پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد طرح‌های صنعتی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محسن رستمی در مراسم تجلیل از صنعتگران و تولیدکنندگان استان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: صادرات استان کرمانشاه در سال 90 به بیش از 2 برابر به 400 میلیون دلار رسید‌.

رستمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در شعار سال با عنوان تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تکلیف همه را روشن کردند که توجه به آن باعث پیشرفت و تولید خواهد شد.

وی با اشاره به توصیه رهبری که مصرف کالای داخلی است افزود: لذا تولید‌کنندگان کالای با کیفیت تولید‌ کنند و سازمان‌ها دولتی وظایف‌شان حمایت از تولید داخلی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: بهبود محیط کسب و کار، تامین منابع مالی و صیانت از منابع موجود، توسعه شهرک و نواحی و معادن، حمایت از ایجاد صنایع نوین، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی، تقویت فرهنگ بومی جامعه و ارتقا فرهنگ تولید از برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 90‌، 90 واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری گرفت و تعداد 935 واحد دیگر  نیز با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومان مجوز بهره‌برداری گرفتند.

رستمی یکی از اقدامات را در جهت حمایت از واحدهای صنعتی تامین تسهیلات دانست و گفت: در سال 90،‌ 98 واحد صنعتی، 152 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش گرفتند.

وی ادامه داد: از محل سفر رهبری 54 میلیارد تومان مصوبه، از محل دور اول سفر رئیس‌جمهور 12 مصوبه‌، دور دوم سوم سفر 16 مصوبه که تعدادی از این مصوبات انجام گرفته و تعدادی نیز در حال انجام است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اختصاص 20 هزار میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل طرح‌های صنعتی و معدنی از محل منابع صندوق توسعه ملی، تامین 30 هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی 800 نفر از منابع مالی ارزی از محل صندوق توسعه ملی برای تسریع در ساخت پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای آناهیتا کرمانشاه، تامین تسهیلات ارزی و ریالی مورد نیاز شرکت ایران تایر وابسته به بنیاد مستضعفان به منظور احداث واحد لاستیک‌سازی خودرو با سرمایه‌گذاری دو هزار و 600 میلیارد ریال و اشتغالزایی هزار و 600 نفر، اختصاص مبلغ 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در راستای راه‌اندازی کارخانه خودروسازی در استان، موافقت با اجرای طرح خودرو‌سازی در منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب توسط بخش غیر‌دولتی، تامین منابع ارزی به میزان 80 میلیون یورو در راستای احداث کارخانه ذوب‌آهن فرامان از محل منابع صندوق توسعه ملی با سرمایه گذاری حدود 2950 میلیارد ریال و اشتغالزایی 900 نفر و...  را از مصوبات سفر هیئت دولت برشمرد.

 انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول